Page Authority و Domain Authority یه عامل غیر رسمی سئو هستش که نقش بسیار مهمی داره.با در نظر گرفتن اینکه گوگلآپدیت page rankا رو متوقف کرده و اگه هم دوباره پیج رنکا رو به روز کنه، با فاصله های وقتی خیلی زیادی این کار انجام می شه، این دو عامل نقش مهمی دارن.Page Authority و Domain Authority به ترتیب به معنی اعتبار صفحه و اعتبار دامنه، توسط شرکت موز، ارائه می شن که از راه سایت moonsy یا opensiteexplorer.org می تونین، مقدار page و domain authority سایت خود رو بررسی کنین.

معمولا domain authority از page authority کمتره.domain authority، مربوط به اعتبار کل دامنه س.اما page authority فقط اعتبار یه صفحه (URL) رو نشون میده.این مشخصه، مثل پیج رنک گوگل، واسه صفحه اول یه سایت، دارای مقدار بیشتریه و عددی بین صفر تا قرن که هر چی بالاتر باشه بهتره و نشون از اعتبار و قدرت بیشتر در موتورای جستجو از جمله گوگله.ارتقای این عدد به صورت صعودی سخت می شه.مثلا، رسیدن از صفر به ۲۰ بسیار آسون تر از رسیدن از ۲۰ به ۴۰ه و همینطور تا صد ادامه داره.domain authority توسط کل page authority صفحات سایت، محاسبه می شه.

 

این مقدار، بیشتر براساس تعداد و کیفیت لینکای ورودی به سایتا(مشابه پیج رنک گوگل) محاسبه می شه و عمر دامنه یا صفحه، اندازه signalایی که از شبکه های اجتماعی دریافت کرده و چند دلیل دیگه، که کسی از چگونگی محاسبه دقیق اون باخبر نیس، محاسبه می شه.اما تلاش کردن، عددی ارائه بدن، که با الگوریتمای گوگل و بقیه موتورای جستجو(تا جایی که بتونن الگوریتما رو حدس بزنن)، نزدیکی بیشتری داشته باشه.

 

چه مقداری واسه اعتبار صفحه و دامنه مناسبه؟

عدد بالای ۷۰ بسیار بالا و ایده آله! کمتر سایتی در ایران اینطوریه!

عدد ۶۰ و بالاتر خیلی خیلی عدد مناسبیه.

عدد ۵۰ و بالاتر نشون از قوی بودن یه سایت یا صفحه س.

عدد ۴۰ تا ۵۰ عدد مناسبیه و خیلی از سایتای معتبر بین ۴۰ تا ۵۰ هستن.

عدد ۳۰ عدد پایینی نیس ولی جوری هم، نشون از قوی بودن سایت نیس.

عدد ۲۰ واسه سایتای تازه تاسیس، ممکنه عدد مناسبی باشه و کمتر از اون،عدد پایینیه.

 

نکته های مهم درباره Page Authority و Domain Authority:

– تموم اعداد بالا، واسه صفحه اول عامل page authority تخمین زده شده.طبیعتا، domain authority عدد کمتری(با اختلاف حدود ۱۰ تایی) می شه.

– صفحات داخلی و پستای جدید ، در خیلی از مواقع، page authority برابر با یه یا صفر دارن و این نشون از ضعیف بودن اون صفحات نیس.

-این دو عامل، درباره صفحات یا دامنه هایی که حاصل از ریدایرکت هستن(یعنی نشانی صفحه یا دامنه عوض شده)، معمولا دارای خطاست و اعتبار نشانی قبلی، به نشانی جدید منتقل نمی شه.پس ممکنه، یه سایت قوی رو ببینین که domain authority از page authority پایینی داره.

– ممکنه صفحه اول وب سایتی دارای page authority بین ۳۰ تا ۵۰ باشه، اما سایتی بسیار ضعیف و حتی اسپم باشه (مانند سایتای پیج رنک دار ضعیف).البته من شخصا، سایتای ضعیف رو با page authority بالای ۵۰ ندیدم.در کل این دو مشخصه، چیزی نیستن که بخواین حساب کاملی روی اونا باز کنین.تموم فاکتورای سئو، حتی فاکتورای رسمی مثل پیج رنک که توسط خود گوگل، ارائه می شه، قابل تکیه نیستن.همه فاکتورای سئو همیشه در کنار هم، می تونن به درد بخور باشن، نه به صورت تکی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *