آب سبزیجات

خیلی از کودکان و حتی بزرگسالان، معمولا سبزیجات رو ندیده می گیرند و بیشتر تمایل دارن تا گوشت و غذاهای سرخ کرده بخورند. سختی های پخت و پز سبزیجات و تزئین اون در بشقاب اعضای خونواده هم باعث می شه تا خیلی ها از زیر این بار شونِه خالی کنن.

یه راهی که می تونید بجای از دست دادن مواد مغذی درون سبزیجات، به اون متوسل شید، اینه که آب سبزیجات رو بخورین. گرفتن آب سبزیجات خیلی ساده تره و نوشیدنش هم بیشتر از ۱۰ دقیقه وقت نمی خواهد. حتی می تونه بخشی از روتین صبحگاهی شما باشه.

اینجوری نه فقط در طول روز احساس سبکی می کنین، بلکه تموم فواید سبزیجات هم به بدنتون می رسه. در ادامه این مطلب با بعضی از فواید نوشیدن آب سبزیجات آشنا میشین.

۱. آب سبزیجات تازه راهی عالی واسه سم زداییه

اگه تا به الان غذاهای ناسالم زیادی خورده اید، یا حتی الکل خورده اید و سیگار کشیده اید، یه مدت آب سبزیجات نوشیدن، راه حلی عالی واسه خلاص شدن از شر تموم سمومه. آب درون سبزیجات و آنتی اکسیدان هاش، به شستشن تموم سموم از بدن و پر انرژی نگاه داشتن شما بسیار کمک می کنه.

۲. آب سبزیجات تازه کمک می کنه دستگاه گوارش سالمی داشته باشین

آب سبزیجات دارای فیبر زیادیه که کمک می کنه غذاها به سرعت هضم شده و مواد مغذی سریع پردازش شن. کمک می کنه تا احساس سبکی کنین و شکمتون تمیز بمونه. هم اینکه فیبر باعث می شه تا به مدت زمان بیشتری سیر بمونین. فقط باید حواستون باشه که پالپ های آب سبزیجاتتان رو جدا نکنین.

۳. آب سبزیجات تازه سوخت و ساز شما رو افزایش می دهد

شاید خوردن ۱۰ هویج در روز یا یه چغندر واسه صبحونه یا ناهار، احساس خوبی به شما نده. اما شما می تونید آب اونا رو بگیرین و کمی زنجبیل و کرفس هم واسه مزه ی بهتر به اونا اضافه کنین. زنجبیل واسه معده تون خوبه، و چغندر هم مانند یه موتورخانه ی انرژی واسه شما عمل می کنه. هم اینکه سریع قند خونتون رو زیاد می کنه که باعث افزایش سوخت و سازتان هم می شه.

۴. آب سبزیجات تازه منبعی عالی از مواد مغذی و کربوهیدراته

مهم نیس که غذاتون رو چقدر می پزید، بهرحال بعضی از مواد مغذی، در روند پختن غذا از بین می روند. اما عوضش وقتی که آب سبزیجات رو می گیرید، تموم مواد مغذی درون سبزی رو بطور دست نخورده دریافت می کنین. بعضی از سبزیجات هم منابع خوبی از کربوهیدرات هستن و می تونن به یه وقتی طولانی شما رو سالم نگاه دارن.

۵. کمک می کنه وزنتون رو کم کنین

کاربرد دیگه آب سبزیجات، اینه که باعث می شه خیلی سریع تر وزن کم کنین. حتی اگه یه رژیم غذایی مایع رو دنبال می کنین، آب سبزیجات پر از همه چیزه. معمولا وقتی که غذاهای ساده می خورید، بدنتون تمایلی به ذخیره ی چربی دریافت شده از اونا نداره. پس آبمیوه گزینه ی خوبی واسه کاهش وزن بدون از دست دادن مواد مغذیه.

آب سبزیجات رو به شکل غلیظ مصرف نکنین. چون که ممکنه به معده ی شما آسیب بزنه و مزه اش هم ممکنه خیلی تند و زننده باشه. پس آب سبزیجاتتان رو با اضافه کردن آب و یا سبزیجات آبدار دیگه رقیق کنین تا نوشیدنش لذت بخش باشه و اذیتتون نکنه.

مجله سلامت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *