وقتی که تونستیم مخاطبان مون رو جلب کنیم (که چگونگی اونو در توضیح دادیم)، قدم دوم بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) اینه که بتونیم این مخاطبان رو به مشتریان احتمالی تبدیل کنیم. این کار رو با جمع آوری اطلاعات لازم از مخاطبان به دست میاریم. دست کم چیزی که می تونین داشته باشین، نشانی ایمیل اوناس.

اطلاعات کاربر، ارزشمندترین چیزیه که یه بازاریاب آنلاین می تونه داشته باشه. شما واسه اینکه بتونین اینجور اطلاعاتی از اون بگیرین، باید منفعتی رو هم واسه اون درنظر بگیرین؛ یعنی اون باید به ازای یه چیزی که از شما میگیره به شما اطلاعات بده.

این منفعتی که مخاطب از شما در ازای دادن اطلاعات میگیره، چیزی از جنس «محتوا»ست. محتواهایی مثل:

  • کتابای الکترونیکی (E-Book)
  • فایلای گرافیکی
  • قالب رایگان سایت
  • قالب رایگان اینفوگرافی
  • بن تخفیف
  • و…

و کلا هر چیزی که می تونه واسه مخاطبِ به خصوص شما، جذاب و کارساز باشه.

حالا چیجوری با به کار گیری ، «» رو با موفقیت انجام بدیم؟ با در این مقاله همراه باشین:

روشای تبدیل مخاطب به مشتری احتمالی

بعضی از مهم ترین روش ها واسه تبدیل مخاطب به مشتری احتمالی در سایت تون، این ۴ مورده:

  • فُرما (Forms): مخاطبان باید یه فرم رو واسه دادن اطلاعات پر کنن. تا جایی که می تونین این فرما رو ساده و کوتاه طراحی کنین، و به جای سوالات الکی، کلیدی ترین سوالات رو سوال کنین.
  • CTA یا Call to Action: همونجوریکه در مقاله اختصاصی CTA گفتیم، ، به معنی دعوت از مخاطب واسه انجام یه کاره، که اون کار باعث می شه که مخاطب شما، با برندتون بیشتر سر و کله بزنه!
    ممکنه از اون دعوت کنین که ایمیل خود رو وارد کنه، به فلان شماره اس ام اس بزنه، یه فایل خاصی رو دانلود کنه و…
  • صفحات فرود (Landing Pages): وقتی که مخاطب یه سایت نسبت به Call to Action عکس العمل نشون بده (یعنی عمل Action رو بکنه) باید به یه صفحه لندینگ پیج منتقل شه. لندینگ پیج اون جاییه که پیشنهاد شما در Call to Action عملی می شه. جاییه که مخاطبان شما اطلاعاتی رو وارد می کنن که تیم شما واسه رابطه با اونا و تبدیل کردنشون به مشتری احتمالی و خریدار پایانی به اون احتیاج داره.
    وقتی که یه بازدیدکننده سایت، اطلاعات خود رو در یکی از فرمای لندینگ پیج شما پر می کنه، مهم ترین قدم رو هم جهت با تبدیل اون به یه مشتری احتمالی ورداشته اید.
  • بانک اطلاعات: همه اطلاعاتی رو که از هر طریقی (چه از راه لندینگ پیج، چه از راه شبکه های اجتماعی، Call to Actionها و …) از مخاطبان تون به دست آورده اید، تو یه بانک مشخص، جمع آوری کنین.
    این اطلاعات باید تحلیل شن (Data Analysis) تا براساس اونا بتونیم این افراد رو از راه های جور واجور، به خریدار پایانی و در آخر، هوادار (FAN) برند و محصول خود تبدیل کنیم.

با همراه باشین.