۳ دعا واسه رونق قطعی کار و کاسبی شما

افزایش مشتری و فروش، بازاریابی اینترنتی

۳ دعا واسه رونق قطعی کار و کاسبی شما

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

در این مقاله می خوام راهی رو به شما نشون بدهم که بتونین کار و کاسبی خود رو رونق بدین و مشتری هایی بیشتری داشته باشین. ذکرهایی خاص واسه پولدار شدن، یا رونق کار و کاسبی و جذب مشتری بیشتر. البته، از الان به شما بگم: مواردی که در ادامه میاد فقط خواندنی نیس. بلکه لازمه به اونا عمل کنین. در واقع، ذکرهایی که میان مثل یه نقشۀ راه هستن که به شما کمک می کنه راه درست رو واسه افزایش فروش کار و کاسبی خود و ثروت بیشتر طی کنین.

قول میدم وقتی که به انتهای این مطلب رسیدید، از اینکه واسه خوندن اون چند دقیقه وقت گذاشتین، خوشحال هستین. 

(راستی، اگه من به قولم وفادار بودم و شما از این مطلب لذت بردین، حتماً نظر خود رو با ما به اشتراک بذارین و بگید که در مورد حرفامون، چه فکری می کنین.)

حالا، قبل اینکه شروع کنیم، بذارین داستان نوشتن این مقاله رو واسه شما تعریف کنم.

بازار داغ دعا و طلسم واسه ثروتمندی و رونق کار و کاسبی

مخاطب اصلی ما در این وبلاگ، کسب و کارا هستن و طبیعتاً باید مقالاتی بنویسیم که اونا در اینترنت به دنبالش هستن. اما چیجوری می تونیم بفهمیم که آدما چی رو در اینترنت جستجو می کنن؟

مطمئن هستم که جواب این سوال براتون جالبه: گوگل این اطلاعات رو در اختیار ما قرار میده.

گوگل به ما میگه که هر عبارتی، به صورت میانگین، در ماه چند بار جستجو می شه. دقیقاً به کمک این آماره که ما می تونیم در مورد موضوع مقالاتی که خوبه بنویسیم، اراده کردن کنیم.

(اگه شمام دوست دارین ببینین که مردم چقدر در گوگل درباره کار شما جستجو می کنن، پیشنهاد می کنم حتماً سری به سایت www.kwfinder.com بزنین و یه عبارتِ مربوط به کار خود رو در اون وارد کنین.)

همونطور که گفتم، ما به سراغ آمار گوگل رفتیم تا ببینیم چه عبارتایی جستجو دارن و در همین بین بود که متوجه یه الگوی باحال شدیم. درسته که جستجو واسه خوندن مقالات بازاریابی، روشای علمی افزایش فروش و … کم نیس. اما قسمت بزرگی از جستجوی کسب و کارا، در زمینۀ دعا و مناجاته. اونم دعا و مناجاتایی واسه رونق بازار و فروش بیشتر…

واسه اینکه حدوداً بفهمین که چقدر این عبارت ها جستجو دارن، در ادامه جدول مربوط به بعضی از اونا رو همراه با تعداد جستجوی ماهیانه هر یک، واسه شما میارم:

عبارت جستجو شده میانگین جستجوی ماهیانه
دعای رزق و روزی ۳۹۰
طلسم خیلی قوی واسه پولدار شدن ۳۲۰
دعای رزق ۲۱۰
دعا واسه پولدار شدن ۲۱۰
طلسم رزق و روزی فراوون ۱۷۰
دعای پولدار شدن سریع ۱۷۰
دعای رزق و روزی فراوون ۱۷۰
دعا واسه ثروت بزرگ ۱۷۰
طلسم ثروت و قدرت ۹۰
دعا واسه زیاد شدن مشتری ۹۰
دعای جذب مشتری ۷۰
طلسم واسه جذب مشتری ۵۰
دعا واسه جذب مشتری ۵۰
دعا واسه فروش کالا ۴۰
دعای فروش کالا ۴۰
دعا واسه رونق کار و کاسبی ۴۰
دعای پولدار شدن سریع ۴۰
دعای برکت مغازه ۵۰
بهترین ذکر واسه پولدار شدن ۷۰
دعای روزی ۴۰
دعا واسه افزایش رزق و روزی ۳۰
دعای افزایش رزق و روزی مغازه ۲۰
بهترین دعا واسه پولدار شدن ۱۰
دعا جهت پولدار شدن ۱۰
دعا واسه جذب مشتری زیاد ۱۰

، این وضع دست کم از نگاه من کمی پریشون بود. و این جوری شد که تصمیم به نوشتن این مقاله گرفتم.

یه دعای خاص واسه رونق کار و کاسبی شما (و پولدار شدن)

فقط و فقط یه دعا هست که شرایط ما رو بهتر می کنه. اونم دعا و عبادتیه که در کار کردن هست. در واقع، هیچ دعا و طلسمی نیس که من و شما رو نجات دهد. مگه اینکه خودمون تلاش بکنیم و زحمت بکشیم.

در واقع، راز پشت موفقیت اینه که میانبر زدن رو از یاد ببرم و بفهمیم که لازمه یه بار راه سخت رو طی کنیم.

آرزوی اینکه بتونیم با دعا به موفقیت برسیم یا با یه طلسم پولدار شیم، جز اینکه مثل قرص مسکّن، واسه لحظه ای ما رو آروم کنه، فایده ای نداره. تغییری ایجاد نمیکنه. بلکه بدتر، حتی ما رو سوژه واسه کلاهبرداری آدمای دغل می کنه. و در آخر، همون هم که خودمون داریم، از دست میره. پس لازمه تغییری واقعی در وضع موجود بسازیم و فقط به قرص خوردن اکتفا نکنیم.

شروع راه واقعاً ساده س!: قبول کنین که راه آسونی در کار نیس و باید کمی سختی کشید. قبول کنین که فقط کار و تلاش است که می تونه من و شما رو نجات دهد. و از همین امروز، از همین لحظه دست به کار شید. (و حتی به بقیه کمک کنین تا دست به کار شن.)

به این موضوع دقت کنین که هر چند اشکالی نداره آدما واسه افزایش روزی خود به خدا توکل کنن. اما اینکه آدما فقط به همین اکتفا کنن و به دنبال راه حل راحت و سریعی واسه پولدار شدن باشن، اونم بدون اینکه سختی فکر کردن به خودشون بدن، نشونه ای نه خیلی خوش یمن از وضع کشور و نگاه ما ایرونیا به مسائله. این رو یادتون نره که ما نمی تونیم از وضع موجود ناراضی باشیم، مگه اینکه خودمون کاری واسه بهتر کردن اون کرده باشیم.

بله! فکر تنبل ما رو به هیچ جا نخواد رساند. ما باید بلند شیم. روی پای خود بایستیم و بعد از اینکه جای پامون محکم شد، به بقیه هم کمک کنیم تا بلند شن. ما به خودمون این رو مدیون هستیم، به خونواده مون این رو مدیون هستیم، به شهرمون، به کشورمون و به جهانمان این رو مدیون هستیم.

(قبل اینکه ادامه بدیم، چند ثانیه به موضوع فکر کنین. این تنبلی و سستی رو در جامعه خود نمی ببینن؟  همین وضعیت رو نمیشه در جریانای مربوط به فکر مثبت هم دید؟ یعنی همون جایی که فکر عمیق و دقیق جای خودشو به یه مثبت اندیشی سطحی میده.)

داستان عبرت انگیز اون قومی که نجات پیدا کرد

آخر به چه دلیل ما باید واسه اینکه شرایط مالی خودمون رو بهتر کنیم، فقط دست به دامان خدا بشیم؟ مگه نه اینکه آیۀ همون خدا به ما میگه اگه کاری واسه خود نکنیم، خدا واسه ما کاری نمیکنه. یا همون اصطلاح ورد زبون همۀ ما که میگه ازت حرکت، از خدا برکت.

ساده بگم: هیچ آدم درست و متعادلی نیس که بتونه یه شبه به مال و منال برسه (مگه به لطف شانس). هیچ کار و کاسبی ای هم نیس که بتونه بدون وقت گذاشتن و تلاش کردن، ثبات و درآمد خوب پیدا کنه. اصلاً هیچی خوبی، بدون زحمت ساخته نمی شه. این درسیه که خود ما هم از شروع کار این سایت تا به امروز، خوب متوجه اون شده ایم.

پس اگه شما فردی هستین که می خواین درآمد خود رو زیاد کنین یا کسب کاری به دنبال رشد بیشتر هستین، لازمه زحمت بکشین و زمان بذارین تا علم، مهارت و کیفیت کار خود رو زیاد کنین. 

من هم واسه اینکه کمکی هر چند کوچیک کرده باشم، می خوام سه نقطه اصلی رو به شما نشون بدهم که بهتر شدن در اونا، می تونه به فروش و درآمد بیشتر شما منجر شه.

راه مشتری: از آشنایی با شما تا خرید محصول

همونطور که گفتم، سه موضوع هست که یه کار و کاسبی می تونه با در نظر گرفتن اونا، فروش خود رو زیاد کنه و حتی به ثبات درآمد برسه. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که هر سه مورد، اهمیّت اساسی واسه کار و کاسبی شما دارن و در کنار هم هست که می تونن مثل یه معجزه، کار و کاسبی شما رو از این رو به اون رو کنن.

ذکر اول: یه محصول عالی داشته باشین.

موضوع اول و مهمترین موضوع، چیزیه که کار و کاسبی شما ارائه میده و از راه اون کسب درآمد می کنه. پس مهمترین درگیری شما، به خصوص در اول راه، باید این باشه که محصول (یا خدماتی) عالی ارائه بدین.

واسه بهتر کردن چیزی که ارائه می دین، وقت بذارین، فکر کنین، سلیقه به خرج بدین و خلاق باشین. مهمه که شما مخاطب و نیازای اونو به درستی بشناسین و کاری کنین که تجربۀ به کار گیری محصول شما واسه اون، یه تجربه لذت بخش و حتی بدون مشکل باشه.

هیچوقت تبدیل به یکی از اون فروشنده هایی نشید که با هزار وعده و وعید می خواین مشتری خود رو راضی به خرید محصول بد خود کنه. به جای اینکار، چیزی عالی ارائه بدین تا بتونین با اطمینان از کیفیت اون صحبت کنین.

ذکر دوم: معرفی / آموزش شفاف و به درد بخور مهمه.

هر چقدر هم که محصول شما عالی باشه، تا وقتی که مشتری به درستی این موضوع رو درک نکنه، هیچوقت تمایلی به به کار گیری اون نشون نمیده. پس لازمه که شما مبادرت به ارائه محتوا یا توضیحات لازم واسه آشنایی کامل مخاطب با محصول خود بکنین.

به مشتری خودتون بگید که محصول شما چه موضوع ای رو واسه اون حل می کنه، چه ویژگیایی داره و به چه دلیل اونو پیشنهاد می دین.

وقتی که محصول خود رو معرفی می کنین، بیشتر در مورد ارزش اون صحبت کنین تا قیمتش.

و البته، فقط به معرفی محصول خود اکتفا نکنین. بلکه در مورد کاری خود هم به مشتری اطلاعات مفیدی بدین و به اون کمک کنین تا یه تصمیم آگاهانه بگیره. مطمئن باشین که اون، قدر زمان و زحمت شما رو می دونه.

تو یه کلام: ارائه ای عالی از محصول خود داشته باشین.

ارزش در مقابل قیمت

اگه دوست دارین در مورد آموزش و معرفی خود بهتر شید، پیشنهاد می کنم ویدیو سخنرانی سایمون سینک در مورد راه و روش کسب و کارا رو اصلا از دست ندین:

ذکر سوم: به دنبال جذب مشتری بیشتر برید.

در آخر، شما باید مخاطبانی واسه محصول خود داشته باشین. اینجاس که روشای جور واجور تبلیغات و بازاریابی به طور جدی مطرح می شن. با جذب مشتریه که شما به درآمدزایی می رسید و فرصت پیدا می کنین محصول خود رو جدی تر بررسی کنین و اونو بهتر کرد.

خوب روشای جور واجور تبلیغاتی رو سبک سنگین کنین تا بتونین مخاطبان اصلی خود رو هدف تبلیغات بذارین و بهترین بازدهی رو داشته باشین. درسته که راهکارهای سنتی تبلیغات مثل تبلیغات کاغذی (روزنامه، مجله، تراکت و …)، رادیویی، بیلبورد و … می تونن هزینه بر باشن. اما راهکارهای دیجیالی مثل تبلیغات پیامکی یا تبلغ در موتور جستجوی گوگل به شما اجازه میدن با هزینه کمتری خود رو معرفی کنین.

البته، یه نکته مهم دیگه هم باید اینجا گفته شه: هنگام تبلیغات، فقط کوتاه مدت رو در نظر نگیرید. به دنبال تعامل دراز مدت با مخاطبان خود باشین. مثلاً یه خبرنامه پیامکی راه بندازین و لیست شماره مشتریان رو جمع کنین تا بتونین دائم با اونا در رابطه باشین و پیشنهادات جور واجور به اونا بدین یا اینکه در شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام کار کنین و با مشتریان خود در رابطه باشین.

بررسی یه کار و کاسبی واقعی

حالا که متوجه این ۳ نقطه فروش شدید، بذارین واسه دقیق تر شدن در موضوع، به بررسی یه برند اینترنتی بپردازیم و ببینیم که چیجوری می تونه وضعیت خود رو بهتر کنه. برندی که ما اینجا زیر ذره بین می ذاریم، سایت ساز پرتاله. بذارین قبل از جدی تر شدن در این موضوع، سایت ساز پرتال رو به شما معرفی کنیم:

پرتال (www.portal.ir) یه سامانه آنلاین واسه ساخت سایته که به کاربران خود اجازه میده خیلی راحت و بدون هیچ گونه علم کامپیوتری، یه سایت واسه خود راه اندازی و اونو مدیریت کنن. این سامانه نه فقط تا حد خیلی از زمان و هزینه لازم واسه طراحی سایت کم می کنه، بلکه امکانات بسیار متنوعی رو به کاربر خود ارائه میده که مثل اونو نمیشه در جای دیگری پیدا کرد.

سایت ساز پرتال

همونطور که فهمیدین، پرتال یه محصول مهمه که می تونه خوب پاسخگوی نیاز کسب و کارایی باشه که میخوان سایت راه بندازن و حضور آنلاین داشته باشن. واقعا، به شخصه می دونم که چقدر زحمت و زمان واسه کیفیت این نرم افزار آنلاین گذاشته شده.

از طرفی هم، جذب مشتری این سیستم واقعاً خوبه. تقریباً هر روز، ۱۰ نفر در این سامانه ثبت نام می کنن (پرتال به شما اجازه میده واسه ۳ روز به صورت رایگان سایت خود رو بسازین) و اونو بررسی می کنن. اما موضوع کجاس؟ تعداد کمی از این کاربران پرتال رو انتخاب می کنن. موضوع چیه؟

روشنه: پرتال هم محصول خوبیه و هم جذب خوبی داره. اما نقطه ای که باعث می شه این محصول جوری که باید ظاهر نشه، بحث آموزش دور و بر اون هستش. مطمئن هستم که با نوشتن مقاله، تولید ویدیو، برگزاری دوره آموزشی و مواردی مثل این، پرتال خیلی راحت می تونه به عنوان اولین و بهترین گزینه واسه کار و کاسبیای کوچیک و متوسطی شناخته شه که به دنبال ساخت سایت هستن.

سخن پایانی

قبل اینکه این مقاله رو به پایان برسانم، یه موضوع دیگه رو هم باید به شما گوشزد کنم. اینجا، از نگاه شما (یعنی از درون به بیرون) به موضوع نگاه کردیم و دیدیم که مراحل شما واسه داشتن یه کار و کاسبی با ثبات چه هستن. اما مشتری شما، عکس این راه رو طی می کنه (یعنی از بیرون به درون). اون اول مخاطب تبلیغ شماس، بعد آموزشاتون رو می بینه و در آخر، محصول شما رو می خره تا ازش استفاده کنه. همیشه از نگاه اونم به قضیه نگاه کنین و ببینین در هر مرحله، چی به اون ارائه می شه.

حالا، اگه علاقه دارین کمی بیشتر در مورد بازاریابی و فروش بخونین و شناخت خود رو از مسائل اصولی بیشتر کنین، پیشنهاد می کنم به سراغ یه مقاله دیگه از وبلاگ ما برید که می تونه به شما دید شفاف تری از هر دو بحث، و راه و روش درست نسبت به اونا بده:

اگه هم می خواین راهکارهایی واسه افزایش درآمد خود پیدا کنین، حتما این مقاله رو بخونین:

در آخر، خوشحال میشم شمام نظر خود در مورد مشکل دعای افزایش فروش که در این مقاله مطرح شد و همینطور نگاه سه مرحله ای ما به راه یه کار و کاسبی واسه رسیدن به ثبات رو، با جدیدیا به اشتراک بذارین. هم اینکه، اگه سایت یا وبلاگی دارین، حتماً این مقاله رو معرفی کنین یا به اشتراک بذارین تا در جستجوهای مربوط به دعا واسه کار و کاسبی بیشتر دیده شه و افراد بیشتری اونو بخونن.

موضوعات در رابطه افزایش مشتری و فروشبازاریابی اینترنتی

در بحث دور و بر این مقاله شرکت کنین! ارسال دیدگاه

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

سعید رهبری

سعید رهبری هستم. یه جدیدی که با معنی فعلی بازاریابی در ایران موافق نیس و فکر می کنه کسب و کارا باید با بازاریابی داخلی درست و کیفیت خدمات خود در راه جذب و حفظ مشتری قدم بردارن.
پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *