۱۶ دلیل که چرا باید از تلگرام برای تقویت تجارت خود استفاده کنیم

چکیده این مطلب : انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۱۵ ۱ نظر ۱,۴۲۶ بازدید

این روزا راه ها ، روش ها و کانالای تجارت الکترونیک گسترده تر و بسیار وسیع تر شده. مبحث جدیدی که تازگیا رنگ و بوی بسیار جدی در صنعت کار و کاسبی آنلاین به خود گرفته، بحث موبایل مارکتینگ یا بازاریابی با موبایله.

موبایل

موبایل مارکتینگ یکی از روشای جدید و بسیار پر نفوذ در کار و کاسبی اینترنتی مدرنه که فرصتای بسیاری رو واسه مشاغل جورواجور جفت و جور کرده. اینکه به چه دلیل باید هر تجارت آنلاینی به این مبحث توجه خاصی داشته باشه به طور کاملً مشخص و روشنه. تعداد کاربران اینترنتی در حال زیاد شدنه و تقریباً بیشتر از نصف این کاربران صاحب یکی از موبایلای هوشمند امروزی هستن و خیلی از فعالیتای خود رو از کامپیوترای شخصی به موبایل هاشون مرجوع کردن. همین موضوع، بستر داغ و پر سود موبایلا در مورد بازاریابی اینترنتی رو نشون میده.

در این مورد اپلیکیشنا و برنامه های مختلفی عرضه شدن. این بار می خوایم به پر مخاطب ترین برنامه و پیام رسان مورد استفاده به وسیله ایرانیان اشاره کنیم و دلایل محکم و ثابت شده ای از این که به چه دلیل باید از این پیام رسان واسه مقاصد تجاری استفاده کرد رو بازگو کنیم. موضوع مورد بحث ما، پیام رسان محبوب تلگرام (Telegram) هستش.

تلگرام نه فقط یه پیام رسان حرفه ای و پر سرعته، بلکه یه شبکه اجتماعی پر مخاطب و بستری مناسب واسه فعالیتای متنوعه. یکی از این فعالیتا که از قضا بازخورد عالی به همراه داشته، فعالیتای تجاری و اقتصادیه. الان صدا سایت و هزاران مشاغل جور واجور از راه سیستم کانالای تلگرام در حال فعالیت تجاری هستن. این برنامه چند منظوره، راه رو واسه صاحبان مشاغل و کارآفرینان کار و کاسبی های آنلاین صاف می کنه.

اقتصادی

با اینکه در این مورد برنامه های مشابه دیگری هم وجود دارن اما دلیل اینکه ما تلگرام رو انتخاب کردیم، پتانسیل بالا و ویژگیای کاربردی اون هستش که در دیگه شبکه های اجتماعی و پیام رسانا به این صورت در دسترس نیس. هم اینکه باید اینم بگیم که که الان با داشتن بیشتر از ۴۵ میلیون کاربر فعال در ایران، تلگرام پر مخاطب ترین پیام رسان مورد استفاده ایرانیا هستش. پس احتیاجی به جذب مخاطب و معرفی این پیام رسان به مشتریان نیس.

Telegram ویژگیایی داره که اون رو از دیگر پیام رسانای مشابه جدا کرده. ویژگیایی که واسه فعالیتای تجاری شما به درد بخور و بسیار سود رسون هستن. در ادامه به ۱۰ ویژگی برتر + ۶ ویژگی انحصاری این پیام رسان قوی در این مورد می پردازیم و دلایل اینکه به چه دلیل باید از تلگرام به خاطر پیشرفت تجارت خود استفاده کنیم رو توضیح می دیم.

پیشنهاد: ویدئوی به چه دلیل باید از تلگرام واسه کسب و کارمون استفاده کنیم؟

تلگرام به طور کاملً مجانیه

مهم نیس که روزانه چقدر از این پیام رسان استفاده می کنین و چه مقدار اطلاعات از راه اون ارسال یا دریافت می کنین. هیچ هزینه ای واسه به کار گیری تلگرام وجود نداره. نکته قابل توجه اینجاس که بر خلاف یه سری های دیگه از پیام رسانای مشابه، تلگرام هیچ محدودیتی از دید وقتی و حجم اطلاعات نداره و اطلاعات چتاتون تا همیشه روی سرورهای تلگرام ذخیره می شن. به جز این موارد، تلگرام امکان فرستادن و به اشتراک گذاری متن، عکس، ویدیو و آهنگ و فایلای صوتی رو جفت و جور کرده. این یعنی شما از هیچ لحاظی واسه ایجاد رابطه محدود نیستین. همین مورد نکته ای مهم در مورد تجارت آنلاین حساب می شه؛ چون که میدونیم فایلای رسانه ای بخشی جدا نشدنی از فعالیتای تجاری و آنلاین هستن.

گروه بندیا

خیلی از کارآفرینان و مشاغل جورواجور در گروه های مختلفی فعالیت تجاری دارن. تلگرام به این افراد این امکان رو میده تا بتونن در گروه بندیای جور واجور به فعالیتای جدا از هم بپردازند. از این روش شما می تونین فعالیتای خود رو برنامه ریزی کرده و از چندین راه ارتباطی جور واجور، به تجارت آنلاین خود رونق بدید. این گروه ها می تونن در موارد متفاوت دسته بندی شن. شما می تونین گروه های خود رو از دید سنی، علائق کاربران، فعالیتای منطقه ای و … دسته بندی کنین و بدون کوچیک ترین تأخیر پیاما و اعلانات خود رو در اونا انتشار بدید.

برنامه ریزی

مشارکت کاربران

حجم وسیع حضور کاربران در پیام رسان تلگرام باعث شده تا توانایی بهره مندی از مشارکت کاربران به خاطر افزایش معروفیت و پیشرفت برند جفت و جور شه. شما می تونین از حضور و همکاری اونا به بهترین شکل ممکن استفاده کنین. مثلا می تونین از اونا بخواین تا با معرفی اجناس شما در سطح تلگرام و دیگه گروه ها شما رو محبوب تر و معروف تر کنن. واسه تشویق اونا می تونین از کمپینای جور واجور استفاده کرده و در ازای معرفی و به اشتراک گذاری برند ، محصول یا سرویساتون، به اونا جوایزی اهدا کنین. همیشه کاربران زیاد و فعالی هستن که اینجور همکاریایی رو بکنن و گستردگی تلگرام ایجاد کننده این همکاری میشه.

این حرکت یه تبلیغ تقریباً بدون هزینه س و شما با چند روش ساده می تونین خود رو به تعداد قابل توجه ای از کاربران معرفی کنین. تنها کار مهم شما در این مورد انتخاب اهداف مناسب و کاربران هدفمنده. با شناسایی کاربران و مشتریان خود، می تونین به این روند موفقیت آمیز سهولت ببخشین.

مقاله در رابطه: ۷ روشی که می تونید با اون ها مشتریان ثابت بیشتری جذب کنین

پشتیبانی آسون و ۲۴ ساعته مشتریان

با گسترش هر چی بیشتر فعالیتای آنلاین، کاربران مدرن تمایل بیشتری به به کار گیری پشتیبانی آنلاین به نسبت پشتیبانی تلفنی دارن. تلگرام بستری مناسب واسه شما به عنوان یه برند و تجارت و واسه کاربران و مشتریان شما جفت و جور کرده تا بتونین خیلی راحت به پشتیبانی اونا بپردازید. در این صورت کاربران مشکلات خود رو به صورت روشن از راه نوشتن متن واسه شما ارسال می کنن و شما هم می تونین اونا رو بهتر راهنمایی کنین.

مشکلات

این مورد درست بر عکس پشتیبانیای تلفنی که نیاز به توضیح کلمه به کلمه دارن، بسیار ساده بوده و متن مشکلات ذخیره شده و احتیاجی به توضیح دوباره اونا نیس. این امتیازات باعث می شن تا رابطه شما با مشتریان خود نزدیک و راحت تر شه. مخصوصا اینکه خیلی از کاربران علاقه ای به صحبت کردن هم ندارن. با این کار اعتماد مشتریان جلب شده و پشتیبانی اونا در بازه وقتی بیشتری ممکن میشه.

این مدل پشتیبانیا همون چیزی هستن که یه کار و کاسبی اینترنتی به اون نیاز داره تا به واسطه اون مشتریان رو وفادار کنن. هم اینکه با به کار گیری تلگرام به این منظور، حتی دیگه نیاز خاصی به چت آنلاین و پشتیبانی آنلاین در سایت خود هم ندارین و می تونین با حذف این هزینه اضافی از اون صرف نظر کرده و این سیستم پشتیبانی رو جانشین اون کنین.

تبلیغات

مبحث تبلیغات یکی از بزرگترین ویژگیای تلگرامه که به واسطه اون مشاغل جورواجور خیلی راحت و بدون نیاز به هزینه کردنای اضافی، می تونن از راه کانالای ارتباطی یه شبکه تبلیغاتی سود رسون بسازن. از این روش شما می تونین به واسطه کاربران تلگرام، تبلیغات خود رو در سطح زیادی به نمایش بذارین. می تونین تبلیغ مورد نظر خود که می تونه ویدیو، عکس و یا فایل صوتی باشه رو در گروه های جور واجور و یا کانالای پر بازدید به معرض نمایش بذارین. هزینه تبلیغات در کانالای امروزی تلگرام به نسبت بازدهی که دارن مناسبه.

هم اینکه سیستم دیگری که به شما کمک می کنه تا برند و اجناس خود رو به طور کاملً رایگان بیشتر از قبل معرفی کنین، امکان رد و بدل کردن با دیگه کانالا و همکارانه. از این روش، شما می تونین تبلیغ بقیه رو در کانال خود بذارین و در ازای اون، تبلیغ شما هم در کانال طرف مقابل منتشر می شه. در این صورت بدون هزینه کردن با یه همکاری ساده، رد و بدل کردن کاربر انجام شده و از بین اونا میشه صدها مشتری ثابت جذب کرد.

به همین خاطر، پیشنهاد می کنیم فایل ویدئویی نکته به نکته: بهترین زمان واسه شروع تبلیغات رو ببینین.

بازخوردهای سریع از طرف کاربران

تلگرام نه فقط راهی آسون واسه ایجاد رابطه با مشتریان شماس، بلکه واسه کاربران هم روشی سریع واسه رابطه با شما میشه. بازخوردهای سریع کاربران باعث می شه تا برند شما یه ویژگی منحصر به فرد به خود بگیره. از همین ویژگی می تونین به خاطر دریافت پیشنهادات و انتقادات مشتریان استفاده کرده و از اونا ایده ورداری کنین تا اجناس و سرویسای خود رو به مراتب بهتر کنین. در دنیای مدرن امروزی، تلگرام سریع ترین راه واسه اینجور ارتباطاتیه. مردم معمولاً واسه اینجور فیدبکایی خیلی کمتر از ایمیل و یا تماسای تلفنی استفاده می کنن.

به کار گیری تلگرام واسه ایجاد رابطه، وقت و هزینه کمتری داشته و با سرعت بسیار زیاد تری قابل انجامه. هم اینکه باید اینم بگیم که که تلگرام به خاطر سبکی و سرعت بالا حتی امکان اتصال با اینترنتای ضعیف رو هم داراه و در نتیجه همه جا و در هر وقتی قابل استفاده س. مشاغل حرفه ای از اینجور ابزاری نه فقط واسه ایجاد رابطه، بلکه واسه برگزاری نظرسنجیا و … هم استفاده می کنن. این به کمک رباتای قوی تلگرام بسیار راحت و بدون دردسر قابل انجامه.

امنیت بالا

از بحثای دیگه که بگذریم، بحث امنیت همیشه یکی از مهم ترین موارد انتخاب یه پیام رسانه. امنیت یکی از مهمترین عناصر اصلی پیام رسان Telegramه. سازندگان این برنامه اعلام کردن که متدهای امنیتی استفاده شده در تلگرام هک کردن اون رو نشدنی کرده و به گفته اونا راهی واسه نفوذ به درون اون واسه سرقت اطلاعات وجود نداره. برخلاف بسیاری دیگه از پیام رسانا که چاله های امنیتی اونا مسئله ساز شده بود، تلگرام از این واسه بسیار امن بوده و هیچ خطری اون رو تهدید نمی کنه.

مسئولین تلگرام جایزه هک کردن اون رو ۳۰۰ هزار دلار تعیین کردن و تا کنون بعد از چندین سال از عرضه این پیام رسان، هنوز هیچ هکری قادر به نفوذ به سرورهای تلگرام نبوده. این امنیت بالا و مثال زدنی شما رو از اینکه هیچ خطری در مورد پخش شدن اطلاعات پنهونی شما وجود نداره مطمئن می کنه. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین،  امنیت بالا مشتریان و کاربران بیشتری رو به سمت به کار گیری اینجور پیام رسانی می بره.

دلار

طبق گزارش مرکز تحقیقاتی Falcongaze در سال ۲۰۱۶ از دید امنیت اطلاعات، پیام رسان تلگرام رتبه اول رو در اختیار داره.

امنیت اطلاعات

در دسترس و همگانی بودن

تلگرام از تک و توک پیام رسانای امروزیه که تقریباً در تموم پلتفرما در دسترسه. این یعنی شما می تونین تلگرام رو در سیستم عاملای موبایلی مثل Windows Phone , iOS و Android در اختیار داشته باشین. تلگرام هم اینکه نسخه دسکتاپ واسه Windows , MacOS و Linux هم عرضه کرده. به جز این پلتفرما، تلگرام حتی یه پلتفرم تحت وب پیشرفت داده تا بدون نیاز به نصب خود برنامه، بشه از این پیام رسان استفاده کرد.

اینجور مسئله ای بیان کننده اینه که هر کسی که به هر طریقی یه کاربر اینترنتی باشه، مطمئناً می تونه عضوی از خونواده بزرگ تلگرام هم باشه. نکته قابل ذکر دیگه در این مورد اینه که کاربران می تونن همزمان از یه حساب کاربری تلگرام در همه این پلتفرما استفاده کنن و از بخش Active sessions از آخرین دستگاه های وصل شده به حساب کاربری خود باخبر شده و اونا رو مدیریت کنن. اطلاعات در تلگرام به صورت لحظه ای سینک می شن و از این رو، میشه کاربرده های خیلی از این توانایی کرد.

استیکرهای رایگان و جور واجور

استیکرهای تلگرام، بخش بسیار مهم و پر طرفداری از این برنامه به حساب میان. در حالی که در خیلی از پیام رسانای دیگه پکای استیکر به این صورت وجود نداشته و یا پولی هستن، تلگرام صدها و هزاران پک استیکر به طور کاملً رایگان در اختیار همه قرار میده. جدا از استیکرهایی که بعضی وقتا از طرف خود تلگرام معرفی می شن، پکای استیکر فرعی هم تولید و به اشتراک گذاشته می شن. این استیکرها راهی دیگه واسه معرفی برند شما و کسب محبوبیت در بین کاربرانه.

شرکتای موفق ایرونی مثل اسنپ، دیجی کالا و بامیلو از این قافله عقب نمونده و با ساخت و عرضه استیکرهای انحصاری خود، به مقدار زیادی برند خود رو گسترش بخشیده ان. ساخت استیکر واسه تلگرام بسیار راحته. کافیه تصاویر مورد نظر خود رو طراحی کرده و اونا رو با فرمت PNG ذخیره کنین. بعد با کمک ربات Stickers@ تصاویر خود رو به استیکر تبدیل کنین. به خاطر معرفی بهتر برند خود، پیشنهاد می کنیم نام برند یا سایت خود رو با فونت کوچیک در کنار تصاویر بذارین.

انتقال وجه امن

با اینکه الان توانایی انتقال وجه و ارز دیجیتال به صورت آنلاین در تلگرام فقط در کشورای برزیل و روسیه شدنیه، اما این توانایی قراره در کشورای بیشتری در دسترس قرار بگیره. اینجور قابلیتی باعث می شه تا این پیام رسان ثابت کنه امنیت بالای اون قابل اعتماده. این ویژگی فعالیتای تجاری کار و کاسبی های آنلاین رو از این رو به اون رو می کنه و به اونا اجازه میده تا از راه سیستم درون بانکی تلگرام با سرعت و امنیت خیلی بالاتری به انتقال وجه بپردازند.

دیجیتال

درسته که امکان فعالیت اینجور سیستمی در ایران بعید به نظر می رسه، اما دست کم میشه اون رو پنجره ای جدید به روی مبادلات خارجی دونست. خیلی از کار و کاسبی های اینترنتی داخل ایران در حال فعالیت با شرکتای خارجی هستن و انتقال وجه امن تلگرام در این مورد به این افراد کمک زیادی می کنه.


این ۱۰ مورد، ویژگیای مهم و عمومی تلگرام بودن که میشه از اونا هم جهت با فعالیتای تجاری آنلاین خوب بهره برد. اما به جز این موارد، تلگرام ویژگیایی داره که انحصاری بوده و در دیگه پیام رسانا وجود نداره. این قابلیتا تلگرام رو کلا جدا می کنن. در ادامه به ۶ مورد از این ویژگیا می پردازیم.

چت مخفی یا Secret Chat

وسیله چت مخفی یا سیکرت چت تلگرام یه توانایی انحصاریه که به صورت رمزگذاری شده بین دو نفر برقرار می شه. با کمک این سیستم، دو نفر می تونن در امنیت کامل و با کمک سیستم ارتباطی End-to-end encryption یا به اصطلاح رمزگذاری سرتاسر با همدیگه چت کنن. در این سیستم فقط همین دو نفر قادر به دیدن پیاما هستن و هیچ سرور ، ربات یا سیستم جانبی دیگری دسترسی به این اطلاعات نخواد داشت چون که این پیاما از دو لایه رمزنگاری شده که به وسیله خود کاربران ایجاد می شه عبور می کنن. در این حالت، سرور تلگرام هیچ نقش و دخالتی در دریافت و فرستادن این اطلاعات نخواد داشت.

با اینکه امنیت تلگرام بسیار بالاس اما اگه می خواین پیامای خود رو در ایمن ترین حالت ممکن بفرستین، این روش مناسب شما میشه. Secret Chat قابلیتی عالی واسه ارسال و دریافت اطلاعات محرمانه س. گذشته چتای مخفی فقط در دستگاه افراد ذخیره می شه و روی سرورهای تلگرام ذخیره نمی شن. در نتیجه، اگه یکی از کاربران پیامی رو از یه چت مخفی حذف کنه، اون پیام واسه طرف مقابل هم حذف می شه. هم اینکه اطلاعات موجود در چتای مخفی بعد از حذف و نصب دوباره برنامه تلگرام و یا وارد شدن به همون حساب کاربری تو یه دستگاه دیگه از بین می رن.

توانایی حذف خودکار پیاما و حساب کاربری

توانایی منحصر به فرد دیگه تلگرام که مدتیست به اون اضافه شده، یه توانایی امنیتی دیگه به حساب می اید. این توانایی به کاربر این امکان رو میده تا یه بازه وقتی واسه پیاما ثبت کنه تا بعد از تموم شدن زمان تعیین شده، پیامای مورد نظر حذف و پنهون شن.

این توانایی واسه زمانایی مناسبه که کاربران میخوان اطلاعات مهمی رو واسه شخص یا اشخاصی بفرستن که نیازه بعد از مطالعه خیلی سریعً حذف شن. اما ممکنه در همون زمان طرف مقابل حضور نداشته باشه. در این صورت میشه پیامای زمان دار فرستاد تا به صورت خودکار بعد از زمان مشخص شده بدون دخالت شما از بین برن.

تلگرام اینجور سیستمی رو واسه خود حساب کاربری هم در نظر گرفته. واسه این مورد قابلیتی با عنوان Account self-destruct در بخش امنیت و حریم خصوصی در بخش تنظیمات در نظر گرفته شده. کاربران می تونن با تنظیم این مورد، یکی از گزینه های ۱ ماه ، ۳ ماه ، ۶ ماه و یه سال رو انتخاب کنن. بعد تلگرام از تاریخی که شما آنلاین نشده باشین شروع به شمارش روزا می کنه و اگه تا زمان تعیین شده به وسیله شما، حساب کاربری شما آنلاین نشده باشه، تلگرام به صورت خودکار اون رو غیر فعال و حذف می کنه.

سرورهای سریع + فضای ابری

تلگرام اطلاعات کاربران مثل پیاما، تصاویر، ویدئوها و … رو روی سرورهای ابری خودش ذخیره سازی می کنه. سرورهایی پر سرعت و با حجم تقریباً نامحدود که به کاربران این امکان رو میده تا هر چقدر که میخوان روی این سرورها فایلای خود رو به اشتراک بذارن. تلگرام گذشته تموم چتاتون رو هم روی همین سرورها ذخیره می کنه تا هر موقع که خواستین به همه چتای گذشته دسترسی داشته باشین.

این سرورهای ابری از سرعت خیلی بالایی بهره مند هستن و محدودیت حجمی واسه کاربران ندارن. بنابر این شما می تونین از این سرورها نه فقط به خاطر مقاصد شخصی، بلکه به عنوان ابزاری حرفه ای و به طور کاملً رایگان واسه کار و کاسبی اینترنتی خود استفاده کنین. مثلا می تونین اگر هاست دانلود ندارین، ویدئوها و فایلای سنگین خود رو در تلگرام آپلود کرده و در اختیار کاربران بذارین. به جرأت میشه گفت که نزدیک به نصف موفقیتای به دست اومده به وسیله ادمین کانالای تلگرام به یمن وجود همین سرورهای ابریه.

تلگرام غیرفعال یا فروخته نمی شه

همیشه این نگرانی که به کار گیری یه سیستم یا وسیله آنلاین تاریخ انقضا داره یا خیر هست. مخصوصا واسه کسائی که از این سیستما در تجارت آنلاین استفاده می کنن. در مبحث موبایل مارکتینگ و پیام رسان تلگرام هم این نگرانیا وجود دارن اما مسئولان بالارتبه این مسنجر اعلام کردن که تلگرام نه غیرفعال می شه و نه به فروش می رسه. با اینکه خریداری شدن WhatsApp با قیمت زیاد به Facebook باعث شده تا این حرفا واسه کاربران خیلی قابل اطمینان به نظر نرسند، اما تلگرام گفته که از این واسه هیچ برنامه ای نداره.

قیمت

به نقل از پیشرفت دهندگان Telegram ، این برنامه یه پروژه غیر سازمانی و خصوصیه و امکان فروش اون وجود نداره. این یعنی اطلاعات کاربران و کانالا و … در تلگرام ثابت باقی مونده و به دست ارگانا و سازمانای جور واجور نخوان افتاد. همین موضوع می تونه واسه کار و کاسبی های آنلاین خبر خوبی باشه تا با خیال راحت به فکر پیشرفت بخشیدن تجارت خود در تلگرام باشن.

افزایش قابل توجه تعداد کاربران

در حالی که دیگه پیام رسانا با عددی تقریباً مشخص و ثابت در حال کسب کاربران بیشتر هستن، اما تعداد رو به رشد کاربرانی که به شبکه تلگرام می پیوند هر ماهه در حال زیاد شدنه. این روند صعودی طی یه سال گذشته رشد چشم گیری داشته تا جایی که الان روزانه بیشتر از ۳۵۰ هزار کاربر جدید، عضو تلگرام می شن. تلگرام در سال ۲۰۱۶ مرز ۱۰۰ میلیون کاربر رو گذراند و این تعداد با سرعت خیلی زیادی در حال زیاد شدنه. الان تعداد اکانتای فعال تلگرام تو یه ماه رقمی بیشتر از ۲۰۰ میلیون کاربره.

حال با این شرایط مناسب، اگه کاربران استیکرهایی که لوگوی شما روی اونا نقش بسته س رو دست به دست کنن شما می تونین در نظر سیل بزرگی از کاربران دیده شید و فرصت فوق العاده ای واسه محبوب شدن و پیشرفت خود پیدا کنین.

رباتا

رباتای تلگرام مطمئنا از جمله مهمترین ابزارهایی هستن که تلگرام رو از یه پیام رسان عادی به یه پیام رسان همه کاره و هوشمند تبدیل کردن. نکته خیلی مهم اینجاس که تعداد رباتای حرفه ای و قابل استفاده واسه مقاصد تجاری در این پیام رسان بسیار زیاد بوده و هر روزه در حال افزایش هستن. مثلا رباتایی واسه نظرسنجی، اطلاع رسانی و مدیریت کانالا از جمله این موارد هستن. شما به عنوان ادمین یه کانال و یا یه کاربر فعال در تلگرام می تونین با کمک این رباتا کارا و امور جور واجور خود رو از حالت دستی به حالت خودکار در بیارین.

حالا خوبیش اینه رباتا در زمینه های مختلفی عرضه شدن و به طور واقع تلگرام رو هوشمند کردن. تقریباً میشه گفت که بیشتر از ۹۰% این رباتا به طور کاملً رایگان هستن و محدودیتی در استفاده عادی از اونا نیس. پیشرفت دهندگان ایرونی هم در ساخت و گسترش این رباتا نقش مهمی دارن و تا کنون ده ها ربات کاربردی ایرونی رو با زبون فارسی منتشر کردن.

از جایی که تلگرام بر مبنای سیستم متن باز طراحی شده، شما به عنوان یه کاربر عادی هم قادر هستین تا یه روبات رو خیلی خیلی ساده در تلگرام بسازین. بعد می تونین با کمک کدهای اینلاین و یا با کدنویسیای استاندارد، ربات خود رو گسترش بدید. یکی از پرکاربرد ترین استفاده این رباتا، ایجاد سیستم پشتیبانی آنلاین و ۲۴ ساعته س.

در خیلی از موارد، رباتای بعضی از کار و کاسبی های ایترنتی حتی می تونن مثل یه حسابدار یا منشی فعالیت کنن. از این دید تلگرام به تکامل خیلی جذابی رسیده. شما هم می تونین با پیشرفت یک یا چند روبات، به کار و کاسبی اینترنتی خود رونق بدید. روباتا باعث می شن تا وقت کمتری رو در تلگرام هدر بدید و کاراتون رو دقیق تر و منظم تر اجرا کنین.

با تموم این صحبتا و با تموم پتانسیلای بالایی که تلگرام واسه پیشرفت هر تجارت آنلاینی داره، اما استفاده درست و درست از اون نیاز به دقت به نکات ریز و درشتی داره. اول از همه اینکه همه اقشار جامعه در این پیام رسان هستن و شما واسه تبلیغات هدف دار خود باید اهداف از پیش تعیین شده داشته باشین و اونا رو دنبال کنین. وگرنه تبلیغات و زحمتاتون ممکنه به خاطر تعداد خیلی از کاربران عادی و سطح پائین تر به هدر بره.

رقابت در تلگرام بسیار تنگاتنگه و توجه به این مسئله ضروریست. اگه درست عمل نکنین و اونطور که باید در رقابتا حضور نداشته باشین خیلی راحت کنار می رید و رقبای جدید یا قدیمی جای شما رو می گیرن. پس تلاش کنین بی گدار به آب نزنین و هدف دار فعالیت خو”