خدمات عالی به مشتریان و جلب رضایت مشتریCustomer Service

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ سرویس دهی به مشتریان مهمترین بخش هر کار و کاسبی ای حساب می شه. پس بهبود اون همیشه واسه کار و کاسبیای محصول محور و سرویس گرا از اهمیت زیادی برخورداره. از این رو تموم صاحبان کار و کاسبی به دنبال پیدا کردن راه حل جدیدی واسه بهبود سرویس دهی به مشتریان خود هستن. جالبه بدونین که معمولا کسب و کارا بودجه مشخصی رو واسه طراحی محصول، معرفی و بازاریابی اون، بهبود محصول و … در نظر می گیرن. اما کمتر کار و کاسبی ای رو می تونین پیدا کنین که روی بهبود سرویس دهی به مشتریان خود تمرکز کنه. و این دقیقا نقطه ضعف بیشتر کار و کاسبیای امروزیه. از این رو در این مطلب تلاش کردیم نکات مهمی رو که رعایت اونا دلیل بهبود سرویس دهی به مشتریان می شه رو براتون جمع آوری کنیم.

۱۰ نکته مهم واسه بهبود سرویس دهی به مشتریان:

۱. بهبود برخورد اول و ایجاد یه رابطه موثر

از نظر روانشناسی اولین برخورد واسه همیشه تو ذهن فرد باقی می مونه. پس بهبود اولین برخورد با مشتری در بخش فروش کسب و کارا اهمیت زیادی داره. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که فرقی نداره که اولین برخورد شما با مشتری به صورت تلفنی، ایمیلی و یا حضوری باشه. به عنوان یه مدیر فروش موفق تلاش کنین با ایجاد ارتباطی مثبت به بهترین شکل ممکن و با آخر ادب با اونا برخورد کنین. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که تشکیل یه رابطه مثبت پایه موفقیت و رشد یه کار و کاسبی و جذب مشتری وفاداره.

۲. فقط رابطه دیجیتالی با مشتریان خود نداشته باشین

هر چند ایجاد رابطه دیجیتالی با مشتریان ساده تر از رابطه حضوریه. اما بهتره بدونین که لازمه ایجاد یه رابطه موثر ایجاد رابطه چشمی یا صوتی و جلب اعتماد مشتریه. با در نظر گرفتن دیجیتالیزه شدن کسب و کارا شروع یه رابطه موثر از راه یه لحن قاطع و ملایم ممکن می شه. پس تلاش کنین در کنار ارتباطات دیجیتالی خود با مشتریان رابطه صوتی و فیزیکی خود رو هم تقویت کنین.

۳. تکریم و احترام به مشتری

نکته مهمی که در مورد بازاریابی و سرویس دهی به مشتریان باید روش زوم بشه اینه که مشتری عاشق احترامه. ارزش قائل بودن به مشتری و احترام به اون دلیل ایجاد تصور مثبت نسبت به برند و کار و کاسبی شما شده و خود به خود اعتمادسازی بوجود میاره. این نکته رو نباید از یاد برد که احترام قائل بودن به مشتری واقعا گامی واسه بهبود وجهه برند شما و احترام به قوانین و ارزشای تجارته.

۴. در مورد مشتری و سرویس دهی به مشتریان فعال باشین

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که بهترین راه واسه ایجاد تصور مثبت و اعتمادسازی در مشتریان رابطه موثر با اونه. پس یه مدیر فروش موفق با درک و شناخت مشتری به شکل فعالی وارد عمل می شه و با پیشنهاد اجناس مناسب و سوال و جوابای موثر، بازاریابی احساسی برند رو پیش می بره.

۵. تن و لحن صدای مناسبی انتخاب کنین

اگه در مورد رابطه با مشتری فعالیت می کنین باید بدونین که تن صدا و لحن مناسب می تونه معجزه کنه. واقعا لازمه فروش و بازاریابی موفق راضی کردن مشتری با لحنی آروم و مطمئنه.

۶. واسه پیگیری سفارش مشتری تماس تلفنی برقرار کنین

اگه در مورد تجارت الکترونیک فعالیت کرده باشین مطمئنا می دونین که پیگیری سفارش مشتری یکی از مهمترین بخشای سرویس دهی به مشتریاس. واسه تاثیر رابطه و ایجاد رابطه عاطفی بیشتر با مشتری بهتره این پیگیری به صورت تماس تلفنی انجام گیرد.

۷. اشتیاق واسه جواب و سرویس دهی به مشتریان

یه مدیر فروش موفق فردیه که عاشق کارش باشه. مطمئنا یه فرد اجتماعی و خوش برخورد واسه رابطه با مشتری نیازه. اشتیاق واسه جواب دادن به سوالات مشتری و تشویق و راهنمایی اون یکی از مهمترین بخشای ایجاد یه رابطه اثربخشه. اگه در مورد رابطه با مشتری فعالیت دارین این نکته رو یادتون نره که جوابایی مثل “نمی دونم” به خاطر داشتن بار منفی مناسب نیستن. پس اگه جواب سوالی رو نمی دونین بهتره بگید “پس از پیگیری این سوال به شما جواب میدم”. اینجور جوابایی بار روانی مثبت در مخاطب بوجود میاره.

۸. اشتباهات خود رو قبول کنین و از این واسه معذرت خواهی کنین

در ایده آل ترین حالت ممکن هم بعضی وقتا ممکنه اشتباهاتی در سرویس دهی به مشتریان اتفاق بیفته. پس بهتره در این مواقع به عنوان یکی از فعالان حرفه ای در کار و کاسبی خاصی مسئولیت اشتباه خود رو بردوش بگیرین و تلاش کنین در سریع ترین زمان ممکن به جبران اون بپردازید. پذیرش اشتباه و جبران اون احساس بهتری در مشتری ایجاد کرده و دلیل جلب اعتماد اون می شه.

۹. اندازه رضایت مشتریان خود رو پیگیری کنین

پیگیری رضایت مشتری به شکل نامحسوسی منتقل کننده پیام “برامون مهم هستین” است. پس تصور مثبتی در خریدار ایجاد می شه مبنی بر این که هدف شما تنها افزایش فروش نبوده. بلکه در مرحله اول شما در صدد جلب رضایت اون هستین.

۱۰. واسه کالا و خدمات خود اشانتیون در نظر بگیرین

در نظر گرفتن یه هدیه کوچیک یا همون اشانتیون تاثیر به سزایی در بهبود اعتمادسازی در مشتری و جلب رضایت اون داره. پس با جفت و جور اشانتیون می تونین علاوه بر پیشبرد روش هدف دار بازاریابی خود به بهتر شدن روند فروش خود هم کمک کنین.

برنده های موفق در بخش مد و پوشاک

روشای جذب مشتریان ثابت و شدیدا وفادار

آی بازاریابی