کارشناسان تغذیه در این مقاله جدید ۱۰ ماده خوراکی رو معرفی کرده ان که اگه اونا رو به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنین موفق می شید تا چند کیلو اضافه وزن خود رو کم کنین و زودتر لاغر شید.

اگه می خواهید وزنتون رو کم کنین بهتره بدونین که فقط با کم خوردن این کار ممکن نمی شه بلکه می تونید با اضافه کردن بعضی از مواد خوراکی موثر، وزن خود رو بیشتر و سریعتر کم کنین.

به گزارش ایسنا، کارشناسان تغذیه در این مقاله جدید ۱۰ ماده خوراکی رو معرفی کرده ان که اگه اونا رو به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنین موفق می شید تا چند کیلو اضافه وزن خود رو کم کنین و زودتر لاغر شید.

در این مقاله که در مجله تغذیه به چاپ رسیده فهرست این ۱۰ ماده معجزه گر منتشر شده:

– فلفل تند: اضافه کردن مقداری فلفل تند به غذای روزانه به کم کردن وزن کمک می کنه. تحقیقات نشون می دهد که اگه موقع صبح یه صبحونه تند و فلفلی رو انتخاب کنین در وعده ناهار حجم غذای کمتری رو جفت و جور کرده و می خورید. به نظر می رسد ماده موجود در فلفل تند و قرمز موسوم به «کاپسایسین» این تاثیر رو بر جای می گذارد. بررسی ها نشون می دهد که این ماده در واقع اشتها رو کاهش می دهد. به گفته کارشناسان؛ تخم مرغ فلفلی در وعده غذایی صبحونه می تونه گزینه مناسبی واسه این منظور باشه.

– گریپ فروت: کارشناسان در آزمایشات خود فهمیده ان که خوردن نصف میوه گریب فروت قبل از هر وعده غذایی و یا نوشیدن آب این میوه سه نوبت در روز می تونه به کاهش وزن کمک کنه. این میوه سحرآمیز شامل فیتو موادشیمیاییه که باعث کم شدن اندازه انسولین می شن و بدن رو تشویق می کنن که به جای ذخیره چربی، کالری ها رو سوزونده و به انرژی تبدیل کنه.

– دارچین: این ادویه به درد بخور و بی مثل نه فقط به کاهش وزن کمک می کنه بلکه خواص بسیار دیگری هم واسه سلامتی داره. این ادویه روی ترشحات انسولینی اثر میذاره.

هم اینکه واسه بهره مندشدن از امتیازات دارچین احتیاجی به مصرف مقدار زیاد اون نیس بلکه با خوردن مقادیر بسیار کمی می توان از این خواص به درد بخور بهره مند شد. تحقیقات نشون می دهد که مصرف فقط یه چهارم قاشق چایخوری دارچین در روز واسه پایین آوردن قندخون، کلسترول و چربی تری گلیسیرید کافیه.

– چای رازیانه: رازیانه هم علاوه بر کمک به کاهش وزن امتیازات بسیاری واسه بدن داره. رازیانه هم علاوه بر کمک به کاهش وزن امتیازات بسیاری واسه بدن داره. این گیاه منبع غنی از املاحی چون پتاسیم، منگنز و کلسیم و هم اینکه ویتامین های B و C هستش. اما در مورد کاهش وزن این گیاه تاثیردوگانه داره طوری که هم اشتها رو کاهش می دهد و هم متابولیسم و سوخت وساز مواد غذایی رو در بدن افزایش می دهد که هر دو پروسه واسه از دست دادن وزن اضافی به درد بخور هستن.

– سالاد: مصرف سالاد شامل کالری کم قبل از خوردن هر وعده غذایی به کاهش وزن کمک می کنه. در واقع سالاد قبل از غذا حجم خیلی از معده رو پر می کنه و باعث می شه که زودتر احساس سیری کنین که اینطوری از حجم غذاتون کاسته می شه.

– چای سبز: این نوشیدنی اثرات مطلوب چندگانه روی بدن داره. تحقیقات نشون می دهد که نوشیدن ۵ فنجون چای سبز در روز کمک می کنه که وزنتون رو خیلی کم کنین و نکته باحال اینکه بیشتر این کاهش وزن در ناحیه دور شکم اتفاق می افتد.

– کرفس: این سبزی منبع غنی از فیبر خوراکی و فولیته که مصرف اون به همراه سالاد یا به عنوان میان وعده واسه کم کردن وزن پیشنهاد می شه.

– عدس: این ماده غذایی در عین حالا که شما رو خوب سیر می کنه اما معده تون رو پر از کالری نمیکنه و البته ارزش غذایی بالایی هم داره. بیشتر وقتا می توان عدس رو جانشین گوشت گرد. عدس هم مانند کرفس شامل فیبر و فولیت زیاده که احساس سیری رو در مصرف کننده ایجاد می کنه.

– شکلات تلخ: شکلات تلخ برخلاف بقیه شکل های جور واجور شکلات هم کالری پایین و هم چربی کمی داره بنابر این مصرف اون در دراز مدت می تونه به کاهش وزن کمک کنه. هم اینکه شکلات تلخ شامل مقدار خیلی از شکل های جور واجور آنتی اکسیدان هاست که واسه بدن به درد بخور هستن. شما می تونید از شکلات تلخ به عنوان زرهی واسه کاهش وزن در برابر میل شدید به خوردن شکلات و هر نوع شیرینی استفاده کنین.

– کونیوآ: این خوردنی یه جور غلات اصلی و بومی کشور پروه. این غلات شامل پروتئین بالا هستش و بخاطر این می تونه تا مدت طولانی احساس سیری رو در شما نگه دارین. هم اینکه کربوهیدرات های موجود در اون به کندی در بدن آزاد می شن و در نتیجه انرژی رو تا مدت طولانی واسه بدن تامین می کنه. با در نظر گرفتن این امتیازات به عنوان یه خوراکی مناسب واسه کاهش وزن پیشنهاد می شه.

منبع: tabnak.ir

جمع آوری: آلامتو

 

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

بازنشر رژیم لاغری کاهش وزن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *