غذاهای کاهش وزن

دکتر نصیر دهقان دکتر و پژوهشگر طب سنتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: این ۱۰ غذا، بهترینا واسه رسیدن به هدفتون و لاغر شدن هستن ، پس اونا رادر خود بذارین.

گریپ فروت

می تونه سطح انسولین خون رو متعادل نگه داره و در نتیجه مقدار غذای خورده شده رو که ممکنه به عنوان چربی ذخیره شه ، کم کنه . علاوه بر اون منبع خوب فیبره و ازاین روش آب موجود در بدن راحفظ می کنه و در نتیجه متابولسیم درست انجام می شه. هم اینکه شامل مقدار زیادی پتاسیم ، ویتامین C و لیکوپن ( آنتی اکسیدان بسیار به درد بخور ) است . روزی یه گریپ فروت رو به وعده صبحونه خود اضافه یا درساعت ۱۰ صبح به عنوان یه میان وعده سالم بخورین.

سبزیای سبزرنگ

این سبزیا شامل کلم ، اسفناج و همه شامل آهن ، کلسیم و مقدار زیادی آنتی اکسیدان مانند ویتامینای B9 ، A و C هستن واز اونجا که فیبر زیاد و کالری کمی دارن، می تونین هر قدر که می خواین این سبزیا رو به صورت خام یا بخارپز و با مقداری روغن زیتون و سیر بخورین .

سبزیای زرد رنگ

این دسته از سبزیا مانند هویج ، سیب زمینی ، کدو کدو حلوایی بیشتر از هر ماده دیگری به شما احساس سیری میدن و در عین حال مواد مغذی لازم رو به بدن شما می رسونن . این سبزیا غنی از ویتامین A ، پتاسیم و کاروتنوئید و فیبر هستن و در کاهش وزن نقش مهمی دارن .

شکل های جور واجور بنشنا

شکل های جور واجور دانه ها ، لوبیا ، عدس ، نخود ، دانه سویا و نخود فرنگی همه منبع غنی پروتئین و فیبر هستن. رژیم پر فیبر باعث کاهش وزن ، کاهش خطر دچار شدن به دیابت و بیماریای قلبی و سرطان می شه .

شکل های جور واجور توتا

توت سفید ، توت فرنگی ، تمشک ، شاه توت و … پر از آنتی اکسیدانا ، آهن وویتامینC هستن و در عین حال مزه و طعم بسیار باحالی دارن و میشه اونا رو به شکل های جور واجور غذاها و سالادها اضافه و یا به صورت آب میوه مصرف کرد .

ماهی

کلا مصرف ۲ یا ۳ وعده ماهی در طول هفته پیشنهاد می شه .کالری و کلسترول کم ماهی اون رو نسبت به دیگر گوشتا جدا می کنه و اهمیت مصرف اون رو بیشتر نشون میده و از طرفی به دلیل داشتن پروتئین و امگا ۳ فراوون، در کاهش وزن بسیار موثره .

غلات کامل و سبوس دار

غلات سبوس دار انرژی بدنتون رو به آرومی می سوزونه ، به خاطر همین سطح قند خون در حد طبیعی باقی می مونه و کربوهیدرات کمتری به صورت چربی ذخیره می شه. نون و غلات سبوس دار غنی از فیبر و پروتئین هستن و این دو در کنار هم در رژیم غذایی واسه کاهش وزن تاثیردارن.

لبنیات کم چرب

تحقیقات نشون داده که کلسیم نقشی اساسی در سوخت و ساز چربی بدن اجرا می کنه و هرچه کلسیم بیشتری در سلول چربی ذخیره شه ، مقدار چربی بیشتری سوزونده می شه . مصرف ۳ واحد شیر و ماست و پنیر کم چرب در روز می تونه نیاز شما رو تامین کنه .

شکل های جور واجور سوپا و مصرف مایعات مخصوصا آب

سوپا خیلی راحت اماده می شن و خیلی راحت هم می تونه با مواد غذایی کم کالری و خوش عطر و بو ، احساس سیری به شما بدن .غذاهای آبکی مثل سوپا می تونن آب لازم شما رو تامین و اندازه دما و گرما بدنتون رو به حد متعادل برسانند .واسه جفت و جور سوپ ، سبزیای سبزر نگ و شکل های جور واجور لوبیا و دانه ها و یا غلات سبوس دار و برنج قهوه ای رو یادتون نره .

آب مهمترین عامل در دفع چربی و کاهش وزنه.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

رژیم غذایی کاهش وزن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *