استرس

از استرس رنج می برید ؟ داشتن استرس در هر شرایطی مضر نیس اما بیشتر اوقات استرس زیادتر از اندازه زندگی رو واسه ما سخت می کنه! در ادامه با ۱۰ راه حل ساده واسه کاهش استرس با شما هستیم.

به گزارش آلامتو به نقل از تبیان؛ مردان سطح بالایی از استرس،اضطراب، بی خوابی و افسردگی رو تجربه می کنن وگاهی از روی زور و اینکه دیگه چاره ای نیس به مصرف زیادتر از اندازه نوشیدنیای کافئین دار (چای یا قهوه)، سیگار و یا موا مخدر روی میارن.

فواید استرس در مردان

مردها به دلیل مسئولیتی که در زندگی کاری و یا خانوادگی بر دوش دارن تحت اثر استرس بیشتری قرار می گیرن .اما اگه اندازه این استرس طبیعی باشه (مثلا هنگام مراقبت از خونواده در روبرو شدن با افراد خطرناک) فواید زیر رو به دنبال داره:

    ضربان قلب زیاد می شه و خون بیشتری به سلولای مغزی فرستاده میشه و دلیل اراده کردن بهتر مردان می شه.

    خونرسانی به عضلاتی مانند دستا و پاها زیاد شده و موجب افزایش قدرت بدنی مرد می شه.

    قند خون بالا میره و انرژی لازم مردان رو تأمین می کنه.

    در صورت بروز خونریزی خون با سرعت بیشتری لخته شده ونمیگذارد خون خیلی از بدن خارج شه.

۱۰ راه مقابله با استرس در مردان

  1. ورزش منظم:

ورزش کردن به طور منظم علاه بر کم شدن اندازه استرس چه در مردان و چه در زنان باعث ذخیره انرژی و سلامت بدن می شه.

  1. تغذیه و خواب مناسب:

مصرف مواد غذایی مناسب و خواب بین ۶ تا ۸ ساعت در شبونه روز استرس رو کاهش داده و بدن رو واسه مقاومت در برابر بروز دوباره اون آماده می سازه.یادتون باشه که مصرف نوشیدنیای کافئین دار و مواد الکلی تنها وضع رو بدتر می کنه.

  1. دعا و تفکر:

دست کم ۱۵ الی ۲۰ دقیقه از زمان تون رو صرف فکر کردن و یا دعا و راز و نیاز کنین.انجام این کار مانند معجزه ای شما رو آروم می کنه.

  1. رفع عامل استرس زا:

حتما عامل ایجاد کننده استرس رو پیدا کنین و واسه حل اون راه چاره ای فکر کنین.اگه رفتارای همسایه و یا رئیس تون در محل کار و یا حتی همسرتون دلیل استرس شما میشه حتما با اونا گفت و گو کنین.

استرس داشتن stress-dream

راه های کاهش استرس در آقایون

  1. دوری از موقعیتای استرس زا:

بررسیا نشون میده سطح استرس مردان در ترافیک ۶۰% (یعنی هفت برابر زنان) زیاد می شه. در صورت امکان، خود رو از قرار دادن در اینجور موقعیتایی منع کنین و از روبرو شدن با آدمایی که باعث پریشونی افکارتون می شن جلوگیری کنین.

  1. کنار اومدن با تغییر شرایط:

قبول کنین که شرایط محیطی در هر لحظه می تونن تغییر کنن.بعضی مردان با کوچیکترین تغییر شرایط دچار استرس شدید می شن.حتی باریدن یهویی برف یا باران هم بعضی رو به دامان استرس میندازه.به جای اجازه دادن به بروز این مشکل ، به فکر راهی واسه لذت بردن از شرایط جدید باشین. فقط با تمرین این روش می تونین به خود کمک کنین.

  1. تمرین “نه” گفتن:

شاید کمی دور از باور باشه اما باید بدونین بیشتر مردان نمی تونن در برابر درخواستای همسر، رئیس و دوستانشون نه بگن.همین پذیرفتنا می تونه بسیار استرس زا باشه.قبول کنین که نمی تونین از پس هر کاری بر بیایید.

  1. نیمه پر لیوان رو ببینین:

تفکر منفی درباره مشکلات پیش اومده، تنها خودتون رو اذیت می کنه.همیشه به جای باران رنگین کمون رو ببینین.

  1. خبره شدن تو یه کار:

بعضی مردان همیشه به دنبال تجربه موقعیتای کاری جدید هستن.اگه به بیشتر از یه کار علاقه دارین.اول اصلی ترین و حیاتی ترین کار رو پیدا کنین و تلاش کنین در انجام اون خبره شید. بعد به دنبال کارای کم اهمیت تر برید. انجام چند کار با هم فکر و ذهنتون رو به هم می ریزه و استرس بوجود میاره.

  1. مزه پیروزی رو بچشید:

وقتی که تمرکزتون رو روی یه فعالیت مشخص حفظ کنین و واسه رسیدن به موفقیت تلاش کنین، حتما پیروز میشین.چشیدن طعم پیروزی استرس رو از شما دور می کنه.

تلاش کنین در تموم طول زندگی ،پیروزی هاتون رو به یاد بیارین تا انگیزه خود رو از دست ندین.

درمان استرس با دکتر اوز

تاثیر استرس بر تیروئید چیه؟

استرس تبیان درمان استرس راه های جلوگیری از استرس کاهش استرس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *