۱۰ اشتباه بزرگ در بازاریابی محتوا

Biggest content Marketing Mistakes

اگه بازاریابی محتوا بخشی از راه هدف دار بازاریابی شما باشه بهتره قبل از شروع کردن این بخش با اشتباهات عادی و بزرگ در این روش آشنا شده باشین.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ خواه محصولی رو به صورت آنلاین بفروشین، فروشگاه فیزیکی خود رو در فضای آنلاین تبلیغ کنین یا اینکه از سفارش دهندگان تبلیغ که واسه حضور روی وب سایت شما هزینه می کنن، کسب درآمد کنین. سودآوری خود رو با ارتکاب این اشتباهات بازاریابی محتوا به خطر نندازین.

اگه می خواهید از فضای آنلاین کسب درآمد داشته باشین، باید به خوبی با اصول بازاریابی محتوایی آشنایی کامل داشته باشین. خواه کسب وکار شما به طور ۱۰۰% آنلاین باشه یا دارای یه فضای فیزیکی هم باشین، هیچ جایگزینی واسه به کار گیری مقالات آموزشی، ویدیو و تصاویر جور واجور واسه جلب مشتریان بالقوه به سمت خودتون وجود نداره.

در ادامه مجموعه ای از اشتباهات بازاریابی محتوا جور واجور رو واسه شما جمع بیاری کرده ایم که بیشتر آدمایی که در این بخش وارد می شن، مرتکب اون می شن:

۱. محتوا آری، اما بدون رعایت جنبه بازاریابی

فقط و فقط به خاطر این که شما اون ها رو درست می کنین، به این معنی نیس که همه اون رو می بینن. خیلی از وب سایت ها باوجود داشتن مطالب خوب و دسته اول بازم بازدیدکننده زیادی ندارن. بازاریابان محتوایی خوب می دانند که گسترش و تبلیغ یه محتوای خوب و کاربردی بعضی وقتا بیشتر از روند تولید اون نیاز به زمان داره.

یعنی باید به هر بخش از محتوا خودتون به عنوان یه موجودی انبار نگاه کنین. از شبکه های اجتماعی، ایمیل و … واسه اطلاع رسانی در مورد اون استفاده کنین و با بقیه وبلاگ نویسان شبکه سازی کنین و محتوا خود رو بشناسانید.

۲. جفت و جور خیلی سریع محتوا

جفت و جور یه بخش محتوا واسه شما چقدر زمان می برد؟ جواب خیلی از افراد حرفه ای به این سوال چیزی در حدود ۴ تا ۵ ساعته و البته بعضی هم چیزی در حدود ۱۰ ساعت رو اعلام می کنن. واسه قضاوت مساوی در این رابطه می توان گفت که مراحل ویرایش و تائید اون بوسیله دیگر بخش ها و بعد انتشار شاید بیشتر زمان شما به خود اختصاص بده، اما اگه درمجموع شما وقتی کمتر از ۱ ساعت واسه هر بخش از محتوای خود استفاده می کنین، باید گفت که این روند خیلی استاندارد نیس.

۳. تلاش در جفت و جور محتوا به صورت تکی و تنها

هم اینکه همین تحقیق اعلام می کنه که تولیدکنندگان محتوا تصور می کنن که پیدا کردن ایده واسه جفت و جور محتوا کاری سخت و سخته. اما اگه به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که خیلی از تولیدکنندگان خبره و قدیمی هم با اینجور مسئله ای روبرو بوده و واسه پیدا کردن ایده تلاش بسیاری می کنن، اون وقت اقرار دارید که نیاز داشتن انقدر کمک شاید واسه شما نطقی باشه.

۴. تولید محتوا واسه خودتون

پیش ازاین شنیده اید که مشتریان خود رو می شناسید و باید حتماً بشناسین. البته وقتی که درگیر کسب وکار خودتون باشین، شاید این کار یکم سخت و مشکل باشه. باید به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که مشتریان شمام به طور طبیعی همیشه اطلاعاتی کلی در مورد شما و صنعت شما دارن و بعد تبدیل به مشتری شما شده ان. پس باید محتوایی جفت و جور کنین که اون ها خواهان به کار گیری اون باشن. اگه وقتی در این رابطه شک داشتین، از مشتریان خود سوال کنین که خواهان مطالعه چی هستن، مطمئناً از جواب ها حیرت زده می شید.

۵. زیاد در مورد خودتون صحبت نکنین

باهم روراست باشیم! مردم اصلاً تمایلی در مورد خوندن درباره استخدام کارمند جدید شما، باز کردن یه شعبه جدید یا شکسته شدن رکورد فروش شما ندارن. مگه اینکه یه ستاره معروف سینما یا . . . باشین! (پس درج این مطالب رو واسه انتشار در وبلاگ شخصی نگاه دارین).

مردم خواهان سرگرمی، آموزش دیدن، به رقابت کشیده شدن و حرکت کردن هستن. اگه مثلاً رئیس جمهور قبلی حالا واسه شما کار می کنه، این شاید موضوع خوبی واسه نوشتن در مورد استخدام شما باشه، وگرنه اون رو واسه موقعیت دیگری نگاه دارین.

۶. همیشه در مورد محصول و خدمات خود صحبت نکنین

اگه یه تبلیغ تلویزیونی، یه شبکه تلویزیونی خرید خونگی یا یه نمایشگاه رو قبلاً دیده باشین، به خوبی می دونین که این موارد همه و همه فقط در مورد محصول خودشون صحبت می کنن، این روش هدف دار رو واسه محتوای آنلاین خود استفاده نکنین. باوجوداینکه همه این کار رو می کنن، اما مطمئن باشین که مشتریان شما از این موضوع خوشحال نمی شن. در مورد یه مشکل بنویسین و مرحله به مرحله در مورد حل و رفع اون با به کار گیری محصول خودتون توضیح بدید، البته اینم بازم یه تبلیغه، ولی در پوشش یه محتوای آموزشی ارائه شده.

۷. با مشتریان خود تعامل برقرار کنین

اگه محتوایی فوق العاده تولید می کنین، شایدً مخاطبان شما روی سایت شما و یا شبکه های اجتماعی انتشاردهنده اون شروع به بیان نظر و عقیده خود می کنن. وقتی که اینجور می شه، باید حتماً به این نظرات جواب بدید. به هر یک به صورت به طور کاملً شخصی و تکی جواب بدید و در جواب از نام اون ها استفاده کنین. اگه با محتوا و نظر شما مخالف هستن، ازنظر اون ها تشکر کنین، اما وارد هیچ گونه بحثی با اون ها نشید. از راه تعامل داشتن با مخاطبین و خوانندگان خودتون، شما درواقع در حال تبلیغ کردن واسه محصول خودتون، شرکت خودتون هستین، البته بدون اینکه مخاطب شما به این موضوع پی ببره.

۸. نبود وجود فراخوان به عمل

بعضی وقتا شاید روی آوردن به روش های فروش سخت خوب و مناسب باشه. اگه یه متن تبلیغی یا توصیفی در مورد محصول خود جفت و جور کرده اید، اگه به طور مستقیم از مشتری درخواست خرید محصول رو داشته باشین، نه تنها خوبه، بلکه حیاتیه. این گفته قدیمی رو یادتون باشه که اگه شما درخواست خرید از مشتری رو مطرح نکنین، نباید خریداری شدن محصول خود رو هم توقع داشته باشی.

۹. فراموش کردن ایمیل

امروزه همه و همه به شما می کنن که واسه بازاریابی فقط و فقط روی شبکه های اجتماعی تمرکز داشته باشین. البته شکی نیس که شبکه های اجتماعی بخش مهمی از روش هدف دار بازاریابی محتوایی شمارو تشکیل میدن اما هیچوقت اون لیست ایمیل های وفادار به خودتون و برند خودتون رو یادتون نره. به طورکلی ایمیل اندازه تبدیل بیشتری نسبت به شبکه های اجتماعی داره و مشتریان شمام در فضای ایمیل نسبت به شبکه های اجتماعی انتظار دیدن چیزی فروش محور رو بیشتر دارن.

۱۰. نبود توجه به هدف گذاری دوباره

اگه واسه تولید یه بخش از محتوای خودتون به چیزی در حدود ۵ ساعت زمان نیاز دارین، این محتوا نمی تونه فقط به عنوان یه فعالیت و یه تلاش در نظر گرفته شه که پس ازاین ۵ ساعت دیگه کار تموم شده و نیاز به کار دوباره و دوبرابر روی اون وجود نداره. تولیدکنندگان بزرگ محتوا به خوبی می دانند که یه محتوا تولید واسه یه هدف دارای کاربرده ها و استفاده های بسیار زیادیه. مصلا یه ویدیو می تونه تبدیل به یه محتوای وبلاگ واسه شما شه. یه وبینار می تونه تبدیل به یه محتوای آموزشی و حتی تبلیغی شه و اون محتوا آموزشی می تونه خود در چندین نوبت و بخش قابل جفت و جور و منتشر کردن باشه. یه قانون سرانگشتی در این رابطه می گوید که هر بخش محتوایی که تولید می کنین، توانایی استفاده واسه ۵ نوبت متوالی دیگه رو هم داره. پس اون زمان ۵ ساعتی واسه جفت و جور یه بخش از محتوا، خیلی هم زیاد به نظر نمی رسد، درسته؟

نتیجه گیری

به کار گیری بازاریابی آنلاین واسه جلب توجه مخاطب در فضای آنلاین بسیار لازم و حیاتیه. به روش های به کار گیری محتوا در فضای آنلاین بیشتر فکر کنین. مطمئناً خودتون به عنوان مخاطب وارد این فضا نمی شید که محتوایی مملوء از تبلیغات واسه فروش فقط و فقط یه محصول خاص رو ببینین. شاید تمایل به خندیدن داشته باشین، بخواین چیزی یاد بگیرین یا احساس خاصی رو تجربه کنین. پس کاری کنین که محتوای تولید شما متناسب با اون چشم انداز باشه. بعد در مرحله بعد اون رو گسترش و تبلیغ کنین تا خوانندگان زیادی رو جلب کنین.

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

آی بازاریابی بازاریابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *