pilates

یوگا و پیلاتس جزء رشته های رو به محبوبیت هستن و هریک به نوبه خود در حال جذب طرفدارن خاص خوده.

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ بین یوگا و پیلاتس در دوراهی مونده اید؟ فرق بین اونا رو نمی دونین؟ اگه می خواین بین این دو رشته ورزشی یکی رو انتخاب کنین باید یه سری عوامل رو در نظر بگیرین. دوست دارین یه رشته ورزشی جدید انتخاب کنین اما نمی دونین بین یوگا و پیلاتس کدوم یکی رو انتخاب کنین. هر تصمیمی که بگیرین بخشی از زندگی شما می شه و بستگی به نتایجی داره که می خواین به دست بیارین.

اهدافتون رو مشخص کنین

بدنبال توانبخشی جسمی هستین؟

هم یوگا و هم پیلاتس به برگردوندن حالت ارتجاعی بدن کمک می کنن. به عنوان واسه کسائی که دچار آسیبای جسمی هستن پیلاتس بهترین روش واسه کاهش درد و ریکاوریه. یوگا به توانبخشی ذهن و احساس کمک می کنه.

یوگا بسته به نیازای شما بهترین ورزش واسه توانبخشیه. یه مربی مجرب و کارآزموده یوگا می تونه به انعطاف پذیری و قوت شما کمک کنه. ورزشی رو انتخاب کنین که توانایی اون رو دارین و بسته به توانایی هاتون اون رو کاهش کنین.

کلاسای یوگا بسته به مربی، دقیق شدن و فوکوس کردن وباشگاه متفاوت هستن. یه سری کلاسای یوگا هستن که در خونه های سالمندان روی صندلی اجرا می شن، یوگای مدیتیشن، یوگا واسه کودکان پیش دبستانی و کلاسایی که ورزشکاران المپیک در اون شرکت می کنن. اما پیلاتس تا این اندازه تنوع نداره.

می خواین به بدن حجم بدین؟

هم یوگا و هم پیلاتس می تونن به بدن حجم داده و ماهیچه های بدن رو تقویت کنن. پیلاتس تاثیر بیشتری نسبت به یوگا در تقویت عضلات داره. مثلا اگه تلاش دارین وزن کم کنین می تونین تمرینای پیلاتس رو با به کار گیری دستگاه هایی که حرکات هوازی و فیتنس رو به ورزش شما اضافه می کنه انجام بدین تا کالری بیشتری بسوزونین. اما در یوگا دستگاه استفاده نمی شه.

از تمرینای خود چه نوع بهبود سلامت ذهنی توقع دارین؟

یوگا اثرات مفیدی در سلامت ذهن داره. یوگا سیستم عصبی رو آروم می کنه و به استرس و محور هیپوتالاموس- هیپوفیز-آدرنال که سطح هورمونا رو کنترل می کنه کمک می کنه.

از ورزش اثرات روحی و الهی می خواین؟

یوگا تمرینی سنتی در جستجوی معنویاته. مهم ترین بخش یوگا مدیتیشنه. یوگا و پیلاتس شامل تنظیم و برابری ذهن و بدن هستن اما پیلاتس به اندازه یوگا بر روح و روان تاثیر نمی ذاره. البته یوگا رو میشه بدون دقیق شدن و فوکوس کردن بر اثرات روحی و الهی اون انجام داد. اگه جنبه الهی یوگا براتون اهمیت آنچنانی نداره در کلاسای غیرمعنوی یوگا شرکت کنین.

تفاوتای اصلی بین یوگا و پیلاتس رو تشخیص بدید.

درباره منشاء و ریشه هر کدوم از این ورزشا بخونین.

شاید بهتر باشه قبل از انتخاب بین این دو رشته ورزشی کمی درباره اونا مطالعه داشته باشین. بخشی از اطلاعات این دو رشته به توضیح زیره.

تمرینای یوگا ۵۰۰۰ سال پیش در هندوستان شروع شده. معمولا یوگا رو به فلسفه و سبک زندگی نسبت دادن. این ورزش واسه خودشناسی و هماهنگ سازی ذهن، بدن و روح اختراع شده.

پیلاتس در قرن بیستم به عنوان یه ورزش توانبخشی و قدرتی واسه بدن بوجود اومد. این ورزش واسه توانبخشی سربازان جنگ جهانی اول اختراع شد. اما بعدا رقاصان واسه اجرای حرکات خود ازش استفاده کردن.

شکل های جور واجور تمرکزهای این دو ورزش رو آزمایش کنین.

یوگا و پیلاتس از خیلی جنبه ها مشابه هم هستن. هر دو شامل حرکاتی هستن که قدرت، انعطاف پذیری و رابطه جسمی ذهنی رو تقویت می کنه. در نتیجه یوگا تمرینیه که روی ذهن و احساس تمرکز می کنه و قدرت و انعطاف پذیری تاثیر جانبی اون هستش. اما پیلاتس روی حجم دادن به بدن و بهتر کردن ژست و حرکاتتان کار می کنه.

مقاله مشابه: بهترین حرکات پیلاتس واسه لاغری و کاهش وزن

تفاوتای تنفسی در یوگا و پیلاتس رو آزمایش کنین.

تکنیکای تنفس در یوگا و پیلاتس کمی با هم فرق دارن. در پیلاتس تنفس انرژی لازم ماهیچه ها رو واسه تمرین بهتر جفت و جور می کنه. در پیلاتس دقیق شدن و فوکوس کردن روی تنفس اندازه اکسیژنی که وارد بدن و عضلات می شه رو بیشتر می کنه و باعث ریلکس شدن ماهیچه ها می شه.

در یوگا تنفس به آرامش کمک می کنه. در یوگا تنفس همیشگی بر تنفس خیلی با اهمیته. فرستادن تنفس به قسمتایی که استرس رو ذخیره کردن به ریلکس کردن عضلات در بدن کمک می کنه.

اندازه تقویت انعطاف پذیری هر دو رو آزمایش کنین.

یکی از مهم ترین تفاوتا بین پیلاتس و یوگا اینه که یوگا واسه تقویت انعطاف پذیری بدن کار می شه و کم کم انعطاف عضلات رو تقویت می کنه. کشش و حرکات ایستا زمینه های اصلی یوگا هستن. پیلاتس بیشتر پویاست و انعطاف پذیری در اون تقویت می شه.

مقاله مشابه: باورهای اشتباه و عادی در مورد ورزش پیلاتس

افزایش قدرت چقدر براتون مهمه.

پیلاتس بیشتر روی ریلکس کردن عضلاتی که سفت شدن و قوی کردن بعضی از ماهیچه ها تمرکز می کنه. پیلاتس برعکس یوگا شامل یه سری دستگاه های مقاومتیه که بیشتر اون رو تبدیل به ورزش بدنسازی کرده.

هر دو ورزش یوگا و پیلاتس حرکاتی دارن که واسه حجم دادن به عضلات شکم مناسب هستن. فرقش اینه که تمرینای پیلاتس شدیدتر هستن و زودتر به نتیجه می رسید.

فرق اثرات ذهنی بین یوگا و پیلاتس رو آزمایش کنین.

یوگا بیشتر از پیلاتس روی ذهن تمرکز می کنه و واسه کسائی که از افسردگی و نگرانی رنج می برن مناسبه چون به همون اندازه که روی جسم تمرکز می کُند روی روح و ذهن هم تمرکز می کنه.خیلیا تنها هدفشون از شرکت در کلاسه های یوگا کاهش استرس هست.

افزایش قد با حرکات کششی ستون فقرات

چیجوری چربی بیشتری بسوزونیم؟

بدونیم یوگا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *