یوگا beginners-guide-to-yoga

شما ممکنه قبلا در مورد مواردی رو شنیده باشین. بیشتر افراد دوست دارن این تمرینات رو بکنن اما رفتن به سر کلاس و انجام تمرینات می تونه واسه بعضی از افراد خسته کننده باشه. وقتی که سر کلاس یوگا می رید ، احساس می کنین که همه افراد خوب می دونن چه کاری انجام میدن. اما یادتون باشه که این کار یه رقابت نیس و نباید خود رو به خاطر تازه کار بودن سرزنش کنین. یوگا واسه همه افراد طراحی شده و حتی افراد تازه کار هم می تونن از اون خوب استفاده کنن.اگه زیاد با این مبحث اشنایی ندارین، باید بدونین که یوگای داغ( Hot yoga) شکل شدیدی از تمرینات یوگاست که معمولا در اتاق داغی بین ۸۰ الی ۱۰۵ درجه فارنهایت انجام می شه. بیکرام(Bikram) نوع دیگری از یوگاست که ممکنه با اون آشنا باشین اما باید بدونین که کلاسای دیگری هم واسه تمرینات یوگا هست مزیت گرما وقتی که به تمرینات درمانی یوگا اضافه می شه بیشتر می شه. این تمرینات می تونن انعطاف پذیری، تعادل، خلق و خو، تناسب اندام و ایستادگی رو زیاد کنن. البته با اضافه شدن گرما، شما باید بتونین با احتیاط بیشتری تمرین کنین. در ادامه چند مورد از کارایی که باید قبل از انجام تمرینات یوگا مورد به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین رو با هم تقدیم حضوتون می کنیم.

شما به هوله نیاز دارین. بله. بعد از انجام تمرینات یوگا، عرق می کنین. یکی از مواردی که در این شرایط نیاز دارین هوله س. با گرما مقابله نکنین. تلاش کنین این شرایط رو با نفس کشیدن در آغوش بگیرین. روی کاری که انجام می دین تمرکز کنین. از تمرینات عرق زای یوگا خوب استفاده کنین. بعدا می تونین عرق خود رو با هوله پاک کنین. پس اصلا نگران نباشین.

امکان ایجاد فشار روی عضلات و مفاصل هست: ممکنه به خاطر مقدار گرمای اصافی که هست احساس کنین انعطاف پذیری فوق العاده ای بدست آوردین اما یادتون باشه که در این شرایط هم محدودیتایی دارین. معمولا بیشتر افراد زیادتر از اندازه این حرکات رو انجام میدن. بخاطر این باید حد تعادل رو رعایت کنین. اگه احساس سوزش، کشش یا درد داشتین، حرکت و موقعیت خود رو رها کنین و لحظه ای به استراحت بپردازید. بهتره کار خود رو با احتیاط انجام بدین تا بعدا به عضلات و مفاصل شما اسیبی وارد نشه.

از دست دادن آب بدن می تونه همه چیز رو خراب کنه: یوگای داغ باید احساس عجیبی در شما بسازه. با اینحال اگه آب بدن خود رو از دست بدین ممکنه سرگیجه، سبکی سر، حالت تهوع رو تجربه کنین. واسه اینکه بتونین از امتیازات یوگای داغ استفاده کنین، مطمئن شین که آب لازم بدن رو تامین می کنین. بطری آب کوچیکی به همراه خود داشته باشین. تلاش کنین از قهوه منجمد در کلاس یا بعد از ان استفاده نکنین. هم اینکه باید از مصرف غذاهای سنگین دوری کنین. در واقع، بهتره یه ساعت قبل از کلاس چیزی نخورین چون باعث ایجاد حالت تهوع می شه. در طول کلاس، به نیازای بدن خود گوش بدین. استراحت کنین یا کمی آب بخورین. همه افراد دوست دارن بعد از انجام تمرینات یوگا حال خوبی داشته باشن. داشتن سرگیجه و از دست دادن آب بدن اصلا خوب نیس.

با خودتون رفتار ملایمی داشته باشین:قبل و بعد از کلاس رفتار خوبی با خود داشته باشین. هر وقت احساس کردین تمرینات یوگا کمی واسه شما سخته دست بکشین و از تمرینات ساده استفاده کنین.اجازه بدین تمرینات در خدمت نیازای شما باشه. همیشه هر گونه اسیب یا شرایط حادی رو به معلم خود اطلاع بدین. اگه افت فشار دارین ، دارویی مصرف می کنین یا شرایط قلبی-عروقی دارین همیشه با یه فرد متخصص مشورت کنین. وقتی رو واسه استراحت اختصاص بدین. نیروی خود رو با سالاد، اسموتی یا آب میوه به دست اورید. اگه در انجام تمرینات یوگا تازه کارین بهتره از یوگای داغ استفاده نکنین.یوگای داغ یا غیر داغ واسه بدن شما بسیار عالی هستش. یادتون باشه که انجام تمرینات یوگای داغ بسیار مهمن. هر چیزی که تعادل و شادی رو تو زندگیتون جفت و جور کنه ارزش امتحان کردن رو داره. پس نترسین و تمرینات یوگا رو وارد زندگیتون کنین.

بهترین حرکات یوگا واسه فوتبالیا

فواید ایستادن روی یه پا واسه تناسب اندام

یوگا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *