افزایش مشتری و فروش

به چه دلیل باید از تبلیغات پیامکی استفاده کنیم؟

امیرحسین اکبرزاده
۱۰
۰

۰ ۰۳۱۲

کسب و کارا همیشه به دنبال روش ای واسه ایجاد ارتباطی موثر با مشتریان فعلی و بالقوه خود هستن؛ روشی که از نتابج خوب اون مطمئن باشن و خیلی راحت بتونن اون رو مدیریت کنن. مطمئناً اگه وبلاگ نوین رو مطالعه کرده باشین می دونین که تبلیغات، بازاریابی یا کلا رابطه با مشتریان با روش های زیادی امکان پذیره، اما امروز قراره درباره یکی از اونا یعنی تبلیغات پیامکی صحبت کنیم.

با گسترش رو به رشد کاربران گوشی موبایل و هم اینکه، پیشرفت در بخش اینترنت، کار و کاسبی های آینده نگر به دنبال راهی واسه دسترسی آسون با مشتریان خود بودن. از اونجایی که گوشی موبایل کم کم به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی آدم تبدیل شد، اس ام اس هم به عنوان ابزاری مناسب واسه رابطه با مشتریان و سرویس دهی با اون ها شناخته شد.

موبایل

براساس تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۴ در بریتانیا حدود ۹۳% از بزرگ سالان از یه دستگاه گوشی موبایل استفاده می کنن و ۷۲% از اونا هم به گوشی های هوشمند دسترسی دارن. از طرف دیگه یکی از اصول پایه در بازاریابی، باخبر شدن از علاقه مشتریان و عادت های اون هاست. اینطوری تبلیغات پیامکی راهی ساده، آزموده شده و با قدمت زیاد واسه رابطه با مشتریانیه که به تلفن های همراه خود بیشتر از هر چیزی توجه می کنن.

در ایران هم تبلیغات پیامکی موضوعی ست که به طور کاملً جا افتاده و کمتر کار و کاسبی بزرگی پیدا می شه که از تبلیغات پیامکی استفاده نکنه. با این حال شرایط بازاریابی پیامکی در ایران مانند قبلی نیس و چند وقتیه که دیگه بازار داغ خود رو از دست داده. شاید سوال کنین به چه دلیل؟ ، جواب به این سوال دلایل متفاوتی داره. مثلا نبود قوانین روشن و شفاف باعث شده که کسب و کارای بسیاری در همون اول از این وسیله ارتباطی سو استفاده کنن و کاربران گوشی موبایل رو زیر تبلیغات پیامکی خود بمباران کنن.

همین ارسال های بی ربط و بی اجازه باعث شد تا محاطبان ایرونی نسبت به تبلیغات پیامکی عکس العمل منفی داشته باشن و به محض مشاهده یه اس ام اس تبلیغاتی در اینباکس موبایل خود به سرعت اون رو حذف کنن. هم اینکه، خیلی از کاربران به دلیل همین موضوع از اوپراتور گوشی موبایل خود خواستن که شماره اون ها رو در بلک لیست (لیست سیاه) اس ام اس های تبلیغاتی بذاره تا دیگه اس ام اس تبلیغاتی نگیرن.

البته اشتباه نکنین، وقتی که می بگیم بازاریابی پیامکی مانند قبلی داغ نیس منظور ما اینه که اگه واسه تبلیغات پیامکی خود روش هدف دار نداشته باشین، به این نتیجه گیری اشتباه می رسید. در این مقاله به شما میگیم که به چه دلیل هنوز باید از تبلیغات پیامکی استفاده کنین.

در تبلیغات پیامکی، هدف وسیله رو توجیه نمی کنه!

وقتی بود که نه فقط خیلی از صاحبان کسب و کارا با شنیدن هزینه تبلیغات پیامکی به وجد می اومدن و به سرعت به دنبال راه اندازی یه کمپین تبلیغات پیامکی بودن، بلکه مردم هم از دریافت اینجور تبلیغاتی استقبال می کردن.

در مقایسه با خیلی از راه های تبلیغاتی مانند تبلیغات محیطی، تبلیغات پیامکی هم از هزینه کمتری برخورداره و هم واسه کار و کاسبی های محلی یافته های قابل قبولی رو ارائه می دهد. تبلیغات محیطی مؤثر به خصوص در شهرهای بزرگ با اینکه می تونه توجه خیلی از مردم رو به خود جلب کنه اما معایبی مانند هزینه بسیار بالا و محدودیت در پوشش منطقه جغرافیایی رو به همراه داره. هم اینکه، طیف مخاطبان تبلیغات محیطی الابختکی و غیرقابل انتخابه؛ پس خیلی نمی تونید براساس رفتار اونا روش تبلیغاتی خود رو کنترل کرده و مشکلات اون رو برطرف کنین.

مشکلات

خیلی از کارشناسان تبلیغات پیامکی رو با ایمیل مارکتینگ مقایسه می کنن. این در حالیه که تبلیغات ایمیلی به ساخت قالب، طراحی گرافیکی و تنظیمات زیادی نیاز داره، اما تبلیغات پیامکی خیلی راحت به شکل ۱۶۰ کاراکتر (۷۰ کاراکتر فارسی) ساخته و ارسال می شه. هم اینکه، از طرف دیگه در تبلیغات ایمیلی خبری از فرستان تبلیغ براساس، سن، جنسیت، نام و چیزهای مورد علاقه مشتری نیس و شاید ایمیل ارسالی در صندوق Spam قرار گرفته و هیچ گاه مشاهده نشه. شایدً خیلی از آقایون تا الان تبلیغات اجناس آرایشی رو از راه ایمیل خود دریافت کرده ان. این ایمیل ها بعضی وقتاً به دلیل نبود اطلاعات کافی از گیرندگان اتفاق می افتد.

گفته های بالا کاملً دلایل موثقی واسه به کار گیری تبلیغات پیامکی به حساب میاد. با این حال نکته این جاست که در سراسر جهان اولویت ارسال تبلیغات پیامکی، رضایت مخاطبان در دریافت اینجور تبلیغاتیه. مخاطبان شما باید خودشون بخوان که اینجور اس ام اس هایی رو دریافت کنن، وگرنه فرستادن پیام های تبلیغاتی نه فقط تاثیر منفی روی برند تجاری شما داره، بلکه هزینه ای اضافی رو به شما متحمل می کنه.

بدیش اینه در کشور ما بیشتر کسب و کارا به موضوع رضایت مخاطبان توجه نمی کنن و تنها قصدشون از تبلیغات پیامکی معرفی کسب و کارشونه. این در حالیه که تبلیغات پیامکی وقتی بیشترین تاثیرگذاری رو دارن که شما به مرور خبرنامه پیامکی خود رو گسترش بدید. مطمئناً فردی که به خواسته ی خود در خبرنامه پیامکی شما ثبت نام می کنه، فردیه که علاقه مند به کار گیری خدمات و اجناس شماس و اگه از چگونگی مشتری مداری شما رضایت داشته باشه، بدون معطلی برند تجاری شما رو به بقیه معرفی می کنه. شایدً شمام جمله معروف هدف، وسیله رو توجیه نمی کنه رو شنیده اید. این جمله در قبال تبلیغات پیامکی به طور کاملً صدق می کنه. این که هدف شما جذب مشتری و افزایش فروشه، دلیل نمی شه با به کار گیری هر ابزاری به سمت خواسته خود حرکت کنین.

با اینکه بازاریابی پیامکی در ایران با سواستفاده های زیادی روبرو شده، اما دلیل بر این نیس که تبلیغات پیامکی به طور کاملً خنثی هستن. مطمئناً اگه شما از این وسیله درست استفاده کنین و واسه اهداف خود برنامه ریزی دقیق داشته باشین، تبلیغات پیامکی وسیله مناسبی واسه تبدیل کاربر به مشتری هستن.

این موضوع درباره تبلیغات ایمیلی هم صدق می کنه. تبلیغات ایمیلی خیلی قبل تر از تبلیغات پیامکی به وسیله اسپمرها مورد سو استفاده قرار گرفتن. این موضوع باعث شد تا عده ای باور کنن که تبلیغات ایمیلی دیگه کاربردی نداره. اما بدیش اینه این جمله غلطه. اگه شما بتونین به درستی و اصول بازاریابی رضایت مشتریان خود رو داشته باشین و کاری کنین که محاطبان خودشون با رضایت کامل ایمیل شون رو در اختیارتون بذارن. مطمئناً بازخورد خوبی از این نوع تبلیغات دارید. تبلیغات پیامکی هم دقیقاً به همین شکله. رضایت مشتری همیشه حرف اول رو می زند!

اسپم

نرم افزارهای پیام رسان یا شبکه های اجتماعی جانشین خدمات پیامکی نیستن، بلکه هم جهت با این خدمات هم جهت با اهداف تبلیغاتی شما حرکت می کنن.

۱۰ مزیت تبلیغات پیامکی

، اگه با تبلیغات پیامکی آشنایی ندارین باید بدونین که این روش از تبلیغات، امتیازات مهمی داره که شاید بعضی از اون ها به طور کاملً بی همتا باشن. در ادامه با این امتیازات تبلیغات پیامکی آشنا می شیم:

۳ دعا واسه رونق قطعی کار و کاسبی شما

ارسال فوری

فرستادن اس ام اس تبلیغاتی در مقایسه با بقیه روش های بازاریابی بر اساس وب یا ایمیل به زمان زیادی نیاز نداره. فقط کافیه که درباره متن پیام خود تصمیم بگیرین و اون رو به مشتریان خود بفرستین. هم اینکه در تبلیغات پیامکی این امکان رو دارین تا با ارسال چند نوع اس ام اس تبلیغاتی، اندازه تاثیرگذاری هر کدوم از متون رو سبک سنگین کنین. اینطوری شما می تونید پیشنهاد جذابی رو جفت و جور کرده و فقط با فشار دادن یه دکمه، اس ام اس خود رو به هزاران نفر بفرستین. اس ام اس شما در مدت کوتاهی به دست تموم مخاطبان شما می رسه.

تحویل و مشاهده سریع

همونطور که گفتیم پیام های متنی در مدت زمان کمی به دست گیرندگان می رسد. براساس آمارهای منتشر شده میانگین زمانِ تحویل اس ام اس به تلفن های همراه کمتر از ۱۰ ثانیه س. از طرف دیگه داده های محققان نشون می دهد که ۶۲% از کاربران گوشی های هوشمند پس از بیدار شدن از خواب تلفن های خود رو چک می کنن و ۷۹% از اونا وقتی در حدود ۱۵ دقیقه رو به این کار اختصاص میدن و به احتمال قوی صندوق پیام خود رو هم چک می کنن.

لبته بازم تاکید می کنم که این اتفاق وقتی می افتد که کاربر واسه دریافت پیامکی از طرف شما رضایت داده باشه و بخواد که پیامکی از طرف شما دریافت کنه. وگرنه دکمه ی حذف، تنها دکمه ایه که اون فشار میده.

دریافت بازخورد سریع از مشتریان

تحقیقات نشون می دهد که ۳۱% از مخاطبان با به کار گیری گوشی های هوشمند به نظرسنجی های پیامکی جواب میدن. در نتیجه برنده ها می تونن در شروع کار با به کار گیری نظرسنجی های پیامکی در مدت زمان کوتاهی یافته ها با ارزشی دریافت کنن. این یافته ها به شرکت ها کمک می کنه تا بتونن کیفیت اجناس و سرویس های خود رو بهبود بخشن. هم اینکه اونا می تونن با به کار گیری این یافته های بفهمن که مخاطبان چی رو دوست دارن و از چه چیز بیزار هستن. براساس برآورده ها میانگین وقتی جواب مشتریان به نظرسنجی های پیامکی کمتر از ۶ دقیقه س. این امکان واسه سرویس دهی مطلوب به مشتریان خوبه.

لازمه دوباره ذکر کنم که چه نوع مخاطبانی به این اس ام اس‎ ها جواب میدن؟

اندازه تبدیل بالا

شاید بشه گفت تبلیغات پیامکی اگه به درستی صورت گیرند، بالاترین اندازه تبدیل رو دارن و کاربران گوشی های گوشی موبایل در مقایسه با بقیه روش های بازاریابی، بیشترین عکس العمل رو به پیام های متنی نشون میدن. هر ساله حدود ۲٫۲۷ تریلیون اس ام اس متنی در جهان ارسال می شه و فقط در آمریکا روزانه ۶٫۳ بیلیون اس ام اس جابجا می شه یعنی ۲۰ پیام به ازای هر نفر! نتیجه اینکه اس ام اس های متنی شامل پیشنهادات خاص و یا مشارکت در برنامه های جور واجور ۸ برابر بیشتر از بازاریابی و تبلیغات ایمیلی مورد توجه قرار می گیرد.

در ایران هم تقریباً آمار مشابه ای واسه ارسال پیامکی هست (یا دست کم قبل از همه گیر شدن پیام رسان هایی مانند تلگرام وجود داشت). به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که اندازه تبدیل بیشتر روی مشتریان فعلی تمرکز می کنه تا مشتریان جدید و بالقوه. مثلا اگه شما پیامکی درباره یه محصول جدید از فروشگاه مورد علاقه تون دریافت کنین، مطمئناً واسه خرید اون محصول اقدام می کنین. الان وب سایت های فروشگاهی معتبر با فرستادن اس ام اس، کاربران علاقمند رو از موجود بودن یه محصول باخبر می کنن.

سازگاری با شکل های جور واجور گوشی های گوشی موبایل

موافق کردن کار و کاسبی با تلفن های همراه دیگه بحث ای نیس که بشه از اون چشم پوشی کرد. تلفن های همراه سال هاست که در میان مردم هستن و بعیده تا ده سال آینده وسیله ای جانشین اونا شه. الان تموم کمپین های تبلیغات دیجیتالی واسه گوشی موبایل بهینه سازی می شن. یکی از امتیازات اس ام اس اینه که وسیله ارتباطی ساده ایه که با تموم گوشی های گوشی موبایل سازگاره و بیشتر کاربران با روش به کار گیری اون آشنا هستن؛ پس دیگه لازم نیس نگران دیده نشدن تبلیغات در اثر بیگانه بودن مخاطبان با روش تبلیغاتی خود باشین یا این نگرانی رو داشته باشین که تبلیغات تون به درستی به مخاطبان نشون داده نشن.

دیجیتال

دوستدار محیط زیست

محیط زیست

در مقایسه با تبلیغات کاغذی و محیطی، تبلیغات پیامکی کمترین تاثیر رو در آلودگی محیط زیست داره. واقعا، اس ام اس یکی از تک و توک راه های ارتباطیه که هیچ ضرری به محیط زیست وارد نمی کنه. پس اگه به دنبال روش ای پاک واسه گسترش کار و کاسبی خود هستین تبلیغات پیامکی گزینه مناسبی به نظر می رسد.

رابطه مستقیم با مخاطب

خیلی از ما بدون گوشی موبایل از خونه خارج نمی شیم. واقعا موبایل به طور دائم در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبونه روز همراه ماست. به جز گفتگوی مستقیم هیچ راه ارتباطی رو پیدا نمی کنین که به اندازه تبلیغات پیامکی با مخاطبان مستقیماً در تعامل باشه.

اندازه برگشت تبلیغات پیامکی رو می دونید؟

اگه می خواهید یه سیستم بازاریابی پیامکی موثر راه بندازید، می تونین روی کمک ما حساب کنین.
واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

بازاریابی پیامکی

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

تبلیغات اس ام اس قابل پیگیریه

پیگیری یکی از اصول پایه در هر کمپین تبلیغاتیه و اگه اندازه تاثیر یه رابطه تبلیغاتی به درستی قابل اندازه گیری نباشه به کار گیری اون تقریباً بیهوده س. خیلی از سرویس های پیامکی گزارش دریافت اس ام اس به وسیله گیرنده رو به شما ارائه میدن تا مطمئن شید که اس ام اس تون با موفقیت به دست مشتریان رسیده.

البته اگه به دنبال رهگیری هوشمندانه تری هستین بد نیس بدونین بعضی شرکت های فعال در این مورد فقط به ارائه گزارش دریافت اکتفا نمی کنن و با قرار دادن لینک های کوتاه شده در متن اس ام اس، مشتریان رو به صفحات وب سایت یا شبکه های اجتماعی خود هدایت می کنن. هم اینکه شما می تونید با ارائه ی کد تخفیف به مشتریان خود، بازدهی کمپین تبلیغات پیامکی خود رو خوب اندازه گیری کنین.

امکان شخصی سازی اس ام اس

شخصی سازی یه راه مناسب واسه دریافت یافته های عالی از یه روش تبلیغاتیه. این کار در تبلیغات پیامکی می تونه براساس اطلاعاتی که از مشتریان خود مثل نام، شغل، علاقه و اندازه تحصیلات هست، به آسونی صورت می گیرد. حالا خوبیش اینه در این راه محدودیت چندانی ندارین و اگه با رعایت ادب و با در نظر گرفتن نیازها و چیزهای مورد علاقه هر گیرنده اس ام اس ها رو شخصی سازی کنین یافته های بسیار بهتری می گیرید.

یادتون باشه که ایمیل یا اینباکس گوشی خیلی از مردم پر از پیام های ناخواسته و هرزنامه هاییه که بدون خونده شدن پاک می شن، اما مردم فقط در سرویس پیامکی شرکت هایی ثبت نام می کنن که با اونا تعامل دارن. پس وقتی که از تبلیغات پیامکی استفاده می کنین اطمینان دارین که پیامتان به شخص مورد نظر رسیده و خونده می شه.

فوت وفن فروش: به مشتریان خود حق انتخاب بدین

شخصی سازی کمپین تبلیغات پیامکی واسه افراد، تاثیر خیلی بالایی در جذب اعتماد و رضایت مشتریان شما داره. اگه الان از پنل اس ام اس تبلیغاتی استفاده می کنین، حتماً این نکته رو در اس ام اس های خود دید کنین و تاثیر بازدهی اون رو با اس ام اس های غیر شخصی سازی شده مقایسه کنین.

مقرون به صرفه بودن تبلیغات پیامکی

تبلیغات پیامکی نه فقط به بودجه زیادی نیاز نداره، بلکه پس از انجام درست اون به سرعت تماشاگر برگشت سرمایه هستین. ارزون قیمت بودن این روش نباید شما رو در مورد یافته های حاصل از اون به اشتباه بندازه. اس ام اس های تبلیغاتی با اندازه باز شدن (دیده شدن) ۹۸% چیزی نیس که خیلی راحت بشه از اون گذشت یا روشی دیگه رو جانشین اون کرد. هم اینکه، در تبلیغات پیامکی شما می تونید با مبلغ بسیار کمی، تعداد خیلی از مشتریان خود رو هدف بذارین. این موضوع به این معنیه که شما با مبلغ بودجه خود می تونید با بیشترین تعداد مخاطب رابطه داشته باشین.

قیمت

اگه افزایش فروش و بهبود رابطه با مشتریان از اولویت های شما حساب می شه، اما زمان و توان مالی بالایی واسه سرمایه گذاری در دیگر بخش های تبلیغات رو ندارین، تبلیغات پیامکی می تونه براتون ابزاری به درد بخور، ساده و کم هزینه باشه.

نکاتی مهم واسه موفقیت تبلیغات انبوه پیامکی

پیامکی ساده و قابل فهم بفرستین

پیامی که مخاطبان دریافت می کنن باید ساده و قابل فهم باشه و هیچ نکته مبهمی رو تو ذهن ایشون ایجاد نکنه. با وجود اندازه باز کردن ۹۸% تبلیغات پیامکی در مقایسه با اندازه ۲۲% بازاریابی ایمیلی، بازخورد مخاطبان خیلی به معنی بودن پیام شما بستگی داره.

امکان یه گفتگوی دو طرفه رو جفت و جور کنین

اس ام اس به مانند یه خیابون دوطرفه س و کاربران می تونن به اس ام اس های شما خیلی راحت جواب بدن. ایجاد راهی واسه گفتگوی آسون می تونه به تعهد، دلبستگی، رفع ابهام و جواب به سؤالات احتمالی مخاطبان منجر شه.

به کار گیری تبلیغات پیامکی واسه خرید و فروش حضوری

برخلاف ایمیل که بیشتر به افزایش فروش آنلاین منجر می شه، تبلیغات پیامکی به دلیل وجود سریع خود می تونه به حضور مشتریان بیشتر در فروشگاه های واقعی کمک کنن. از طرف دیگه، حضور مشتریان در فروشگاه فقط به خرید یه محصول خاص خلاصه نمی شه. مشتریان بیشتر به خرید اجناس دیگه هم علاقه نشون میدن و معمولا سبد خرید فیزیکی این مشتریان سه برابر بیشتر از اندازه خرید آنلاین اوناس.

اجازه بدید تا مشتریان شما رو انتخاب کنن

تو یه کمپین تبلیغاتی رضایت مخاطبان حرف اول رو می زند. پس اجازه بدید تا خودشون در کمپین تبلیغاتی شما ثبت نام کنن. این ثبت نام اختیاری با روش های مختلفی انجام می شه. روش هایی مانند پر کردن یه چک باکس موقع یه نام نویسی اینترنتی و یا فرستادن یه اس ام اس به خاطر کسب رضایت از مخاطبان واسه ادامه فرستادن اس ام اس های تبلیغاتیه.

در هر صورت جمع بیاری شماره های بیشتر با روش های اخلاقی در موفقیت یه کمپین تبلیغات پیامکی خیلی موثر میشه. علاوه بر این همون گونه که واسه مشتریان امکان ثبت نام اختیاری رو جفت و جور می کنین، اجازه انصراف از شرکت در کمپین رو هم بدین. این کار با اینکه در ظاهر موجب کاهش تعداد مخاطبان شما می شن، اما واقعا از ایجاد یه موج اعتراضی در فضای حقیقی و مجازی علیه شما جلوگیری می کنه.

مخاطبان خود رو به انجام یه کاری دعوت کنین

قرار دادن Call To Action یا فراخوان به عمل، نکته مهمی در فرستادن اس ام اس تبلیغاتیه. مشتریان شما باید بدونن که به چه دلیل اس ام اس شما رو دریافت کرده ان و باید در قبال اون چه کاری بکنن. تلاش کنین درخواست تون از مشتریان روشن و گوبا باشه.

به مخاطبان خود به جای جایزه، پیشنهاد بدید

اگه چند سال پیش قصد ایجاد یه کمپین تبلیغات پیامکی رو داشتین شاید پیشنهاد ما به کار گیری عباراتی مانند شما برنده یه کارت هدیه شدید بود، اما امروزه اینجور پیام هایی در دسته هرزنامه ها جای می گیرند و کمتر مخاطبی به اونا توجه می کنه. کاربران گوشی موبایل علاقه دارن تا اس ام اس هایی واقعی تر رو دریافت کنن. اینجور پیام هایی برخلاف تصور شما یافته های حیرت انگیزی به همراه دارن.

مثلا فروشگاه های زنجیره ای تازگیا به شکل اس ام اس هایی کوتاه، قیمت اجناس تخفیف خورده خود رو به اطلاع مردم می رسونن. اجناسی از برنده های معروف که واقعاً در فروشگاه موجود هستن. اونا نه کارت هدیه میدن، نه اجناس بی کیفیت و تقلبی می فروشند و نه قراره شما رو تو یه قرعه کشی بزرگ شرکت بدن، بلکه تنها کار خود رو رو راست تبلیغ می کنن. صداقت یه جور احترام به مشتریه!

در تبلیغات پیامکی زمان سنج باشین

بعضی اغذیه فروشی ها با به کار گیری تبلیغات پیامکی به مشتریان پیشنهاد به اصطلاح یکی بخر دوتا ببر! میدن. اما حدس بزنین چه وقتی رو واسه فرستادن اون انتخاب می کنن؟ نزدیک بعد از ظهر، یعنی دقیقاً وقتی که مخاطبان شایدً از سر کار به خونه می آیند!

اگه یه کتاب فروشی دارین زمان مناسب واسه تبلیغ کتب درسی اوایل شروع هر ترم آموزشیه. چون که دانشجویان و دانش آموزان در تعطیلات از عنوان کتب درسی ترم آینده خود باخبر نیستن. هم اینکه واسه تبلیغ رمان ها و داستان های خود هم باید روی فصل تابستون و بهار حساب خاصی باز کنین.

دانشجو

کلا تعیین زمان فرستادن اس ام اس بسیار اهمیت داره و باید با در نظر گرفتن زمانِ نیاز مشتریان، تبلیغات خود رو شروع کنین. متأسفانه در ایران خیلی از کسب و کارا این موضوع رو رعایت نمی کنن و در نیمه های شب یا اوایل صبح مبادرت به فرستادن اس ام اس های تبلیغاتی می کنن. حال شما تصور کنین که مخاطبان با قیافه های خسته و خواب آلود تا چه حد به این تبلیغات توجه می کنن!

نتیجه گیری

پیدا کردن یه روش هدف دار درست واسه بازاریابی موفق یکی از سخت ترین رقابت های صاحبان کسب و کاره. فرقی نداره که از چه روش تبلیغاتی استفاده می کنین، داشتن روش هدف دار بازاریابی و تبلیغاتی اصلی ترین دلیل موفقیت کمپین تبلیغاتی شماس. تبلیغات پیامکی هم از این قانون مستثنی نیستن و نیازمند یه روش هدف دار قوی هستن.

بازاریابی و فروش با هم فرق دارن!

شاید روزهایی بود که شما می تونستید با خرید یه پنل اس ام اس تبلیغاتی به بانک های شماره جور واجور دسترسی داشته باشین (هنوزم می تونید!)، اما باید بدونین که این روش از تبلیغات دیگه مانند گذشته بازدهی نداره. الان تعداد اس ام اس های تبلیغاتی به اندازه ای زیاد شده که صدای اعتراض مردم در دنیای حقیقی و مجازی بلند شده. کمپین تبلیغات پیامکی شما باید براساس رضایت مشتریان ایجاد شه. همونطور که در بالا گفتیم اگه به صورت رندوم به هر شماره ای اس ام اس بفرستین، نباید توقع بازدهی بالا از تبلیغات تون رو داشته باشین.

هم اینکه، حفظ صداقت موقع ارائه پیشنهادات و جفت و جور کردن امکان ثبت نام اختیاری در جلب رضایت مشتریان تبلیغات پیامکی بسیار تاثیردارن. با این اوصاف، اگه قصد گسترش کار و کاسبی خود رو دارین اما زمان و توان مالیِ بالایی واسه سرمایه گذاری در بخش تبلیغات ندارین، تبلیغات پیامکی می تونه ابزاری به درد بخور، ساده و کم هزینه واسه شما باشه.

در آخر باید گفت راه اندازی یه کمپین تبلیغات پیامکی و مدیریت اون بسیار آسونه و هر کسی از پسش بر میاد. واقعا باید گفت که مزیت اصلی روش های تبلیغاتی جدید مانند همین تبلیغات پیامکی اینه که امکان هدفگیری دقیق مخاطبان رو واسه شما جفت و جور می کنه. پس به چه دلیل شما از این امکانات آخر استفاده رو نکنین؟