نشست خبری معرفی موبایلای «بلو» امروز در سازمان نظام صنفی برگزار شد. در این نشست که با ارائه آمار از بازار موبایل ایران همراه بود «حسین غروی رام» مدیرعامل شرکت انفورماتیک گستر آمار فروش گوشی موبایل در کشور رو ۴۱ دستگاه در دقیقه اعلام کرد و از سهم بازار ۱۵ درصدی موبایلایی با قیمت بالای ۳ میلیون تومن خبر داد.

اما برند بلو با دقیق شدن و فوکوس کردن بر ارائه موبایلای مقرون به صرفه وارد بازار ایران شده و الان به گفته مدیرانش بالغ بر ۳ درصد از ظرفیت کل بازار موبایل رو در اختیار داره که این سهم بازار رو به واسط خوش قیمت ترین مدلای بازار در بخش موبایلای هوشمند و غیرهوشمند بدست آورده. در این مراسم هم اینکه از سایت بولد موبایل به نشانی Boldmobile.ir هم واسه اطلاع رسانی مشخصات فنی و قیمت گوشیای بلو رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت انفورماتیک گستر با اشاره به حجم بازار برند بلو و رشد بسیار سریع اون در بازار جهانی موبایل گفت: «برند بلو (blu Products) با ایده طراحی گوشیای نوآورانه و مقرون به صرفه واسه نیازای روزمره، راه اندازی شد و تا الان سریع ترین رشد رو در میان برنده های موبایل داشته. این برند از سال ۲۰۱۰ تا کنون بالغ بر ۵۰ میلیون گوشی عرضه کرده و حالا به بیشتر از ۴۰ کشور جهان صادرات داره».

سبد موبایل بلو در ایران

احسان اعتباری فریمانی، مدیر فروش انفورماتیک گستر با اشاره به حجم فروش بالای مدلای بلو در بازار ایران خبر داد که مدل Z3 Music با قیمت کمتر از ۶۰ هزار تومن، پرفروش ترین کالای بلو در تموم استانا و مقرون به صرفه ترین موبایل در میان تموم مدلای بازاره.

در میان مدلای اندرویدی هم مدل Advance 4.0 L3 با تنوع پنج رنگ، با بهای کمتر از ۲۰۰ هزار تومن بهترین قیمت رو در میان مدلای اندرویدی بازار ایران داره. بلو در مدلای حرفه ای هم تاکید زیادی روی قیمت مناسب داره مثلا در مدل Vivo 6 یا مدل جدید Vivo 8 با دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل که به زودی وارد بازار ایران می شه، بهترین قیمت رو در مقایسه با تواناییای گوشی میشه دید.

به گفته مدیر فروش انفورماتیک گستر، کلیه موبایلای بلو از دو سیم کارت پشتیبانی می کنن و مجهز به چراغ قوه حتی در مدلای ساده هستن: «بلو در میان مدلای ضدآب و ضدضربه، مدل Tank Xtreme 2.4 رو داره که با استقبال خیلی خوبی در بازار مواجه شد چون علاوه بر امکانات منحصر به فرد دارای حدود قیمت ۲۰۰ هزار تومنه. گوشی موبایل بلو مدل Joy واسه افراد کم توان یا سالمندان طراحی شده و علاوه بر دکمه های بزرگی که داره به یه دکمه SOS مجهز شده تا در مواقع اضطرای با پنج شماره بطور خودکار تماس بگیره.»

ایشون در ادامه با اشاره به موفقیتای این برند در فروش آنلاین گفت: «بلو طی ماه های گذشته در میان پرفروش ترین برنده های موبایل دیجی کالا قرار داشته و تونستیم رکورد خوبی در حراجمعه بامیلو داشته باشیم. سایت بولد موبایل (boldmobile.ir) هم از امروز به طور رسمی معرفی و کار خود رو شروع کرده.

ایشون اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین گفتن: «الان طی همکاری خوبی که با سایت کلاب ورزش clubvrzesh.com داشتیم روی گوشیای بلو یه کوپن تخفیف ۵۰ هزار تومانی ارائه می شه و خریداران با ثبت شماره IMEI گوشی می تونن از این تخفیف بهره مند شن. هم اینکه واسه مشتریان برند بلو هدایای دیگری هم در نظر گرفته شده که در دو بخش نمایندگان فروش به شکل جایزه و بخش مشتریان به صورت قرعه کشی در هر شهر به خریداران این برند تقدیم می شه».

گستردگی از ۵۰ هزار تا ۲ میلیون تومن

احسان اعتباری فریمانی، مدیر فروش شرکت انفورماتیک گستر با اشاره به مدلای موجود در بازار ایران گفت: «الان بالغ بر ۲۵ مدل در بازار ایران قابل جفت و جور هستن که تا یه ماه آینده این تعداد به بیشتر از ۳۵ مدل افزایش پیدا می کنه. دامنه قیمت گوشیای بلو هم بسیار متنوعه و از حدود قیمت ۵۰ هزار تومن تا ۲ میلیون تومن رو شامل می شن. گوشیای بلو الان در هر دو گروه گوشیای غیرهوشمند و هوشمند، مقرون به صرفه ترین گوشیای موجود در بازار هستن. گستردگی نمایندگان فروش در بیشتر از ۶۰ شهر کشور باعث شده تا برند بلو در مدت زمان کوتاه حضور خود در ایران بتونه سهم بازار زیادی داشته باشه که از بین اونا میشه به آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی، مازندران، اصفهان، یزد، گلستان و گیلان اشاره کرد.»

خدمات بلو در ایران

«اکبر جعفری» مدیر خدمات پس از فروش شرکت انفورماتیک گستر در ایران با تاکید بر سرویس دهی مناسب در بخش گوشیای مقرون به صرفه گفت: «شرکت انفورماتیک گستر بیشتر از ۲۰ ساله که در بازار فناوری اطلاعات ایران حضور داره و به دلیل این سابقه طولانی از ۲ سال پیش که وارد بازار موبایل شدیم خیلی راحت تونستیم نیاز بازار در بخش خدمات رو تشخیص بدیم. کلیه گوشیایی که به وسیله این شرکت ارائه می شن در واحد مهندسی به دقت بررسی می شن و با در نظر گرفتن ویژگیای کاربران ایرونی در برابر تستای سخت گیرانه ای قرار می گیرن.»

مدیر خدمات پس از فروش شرکت انفورماتیک گستر در ادامه با اشاره به روند انتخاب بلو واسه عرضه در بازار ایران گفت: «کیفیت محصول مهمترین ویژگی مورد نظر ما واسه انتخاب یه برند مناسب بود که بلو خوب این ویژگی رو داره. اندازه برگشت واسه دریافت خدمات فوق العاده پایینه و تنها ۰٫۲۸ درصد از گوشیای بلو در ایران به دلایل جورواجور به مراکز خدمات برگشت داده شدن و می تونیم بگیم هیچ برندی به این عدد دست پیدا نکرده.»

جعفری در ادامه با اشاره به گستردگی مراکز خدمات پس از فروش انفورماتیک گستر در کشور گفت: «دفتر مرکزی خدمات پس از فروش ما تو تهران قرار داره اما در کلیه مراکز استانا نمایندگی خدمات پس از فروش رو ساختیم. ما دستورالعملای مشخصی رو واسه کل کشور در نظر گرفتیم و بیشترین حد تا ۳ روز پاسخگوی مراجعه کنندگان هستیم البته در ۸۰ درصد موارد زمان پاسخگویی ما بیشتر از ۱ روز نیس.»

بازار ۲٫۲ میلیارد دلاری ایران

حسین غروی رام به عنوان یکی از اعضای انجمن واردکنندگان موبایل در نشست خبری معرفی گوشیای بلو در ایران با اشاره به تحقیقات بازار شرکت انفورماتیک گستر به تشریح ظرفیتای بازار ایران پرداخت و در مورد وسعت بازار گوشی موبایل در کشور گفت: «بطور متوسط ماهانه ۶۰۰ هزار گوشی موبایل در کشور فروخته می شه و ظرفیت واقعی بازار گوشی موبایل ایران ۷٫۲ میلیون گوشی در ساله. در واقع می تونیم بگیم در هر دقیقه در بازار ایران ۴۱ گوشی موبایل فروخته می شه که متوسط قیمت اونا ۱٫۴ میلیون تومنه.»

مدیرعامل انفورماتیک گستر در این نشست خبری نشون داد که این شرکت تحقیقات زیادی در مورد بازار ایران انجام داده و با اشاره به دسته بندیای بازار از نظر تعداد و سهم ریالی هر کدوم از اونا گفت: «گوشیای زیر ۵۰۰ هزار تومن (کمتر از ۱۰۰ دلار) از نظر تعداد ۱۷% سهم بازار دارن و این در حالیه که ارزش ریالی اونا تنها ۲ درصد از ظرفیت کل بازار ایرانه. گروه بعدی که گوشیای بین ۵۰۰ هزار تومن تا یه میلیون تومن رو تشکیل میدن ۲۴ درصد بازار رو به خود دادن اما سهم ریالی این گروه از بازار هم خیلی گسترده نیس و حدود ۱۰ درصد گردش مالی بازار واسه این دسته س. گوشیای بین ۱ تا ۱.۵ میلیون تومن که پرمخاطب ترین دسته از موبایلای بازار ایران هستن، از نظر تعداد حدود ۲۶ درصد حجم بازار رو در اختیار دارن و از دید سهم ریالی از گردش مالی بازار ۱۹ درصد ظرفیت بازار به این دسته اختصاص داره.»

ایشون با اشاره به تغییر الگوی انتخاب کاربران در مورد موبایلای گرون گفت: «گوشیای بین ۱.۵ تا ۲ میلیون تومن و ۲ تا ۲.۵ میلیون تومن به ترتیب ۶ درصد و ۲ درصد از نظر تعداد، سهم بازار دارن و این در حالیه که سهم ریالی اونا از بازار ایران به ترتیب ۸ درصد و ۴ درصده. اما وقتی که بازار گوشیای بالای ۳ میلیون تومن رو بررسی کنیم می بینیم که این گروه ۱۵ درصد از گوشیای موجود در بازار رو شامل می شن ولی سهمی که از گردش مالی بازار دارن در حدود ۴۴ درصده».

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *