ایمیل مارکتینگ ابزاریه واسه ایجاد فروش و بالا بردن اندازه تبدیل در سایت شما در این مقاله ضرورت به کار گیری ایمیل مارکتینگ رو توضیح می دیم.

در مباحث دیجیتال مارکتینگ ما کلا با دو موضوع در رابطه هستیم. موضوع اول جذب ترافیک و بازدید کننده واسه سایت و موضوع دوم انجام تبدیل (تبدیل بازدیدکننده به مشتری) و فروش، به این منظورکه با به کار گیری فوت وفنا و ابزارهایی ترافیک و مخاطب واسه سایت بسازیم و در مرحله دوم با به کار گیری وسیله ها و فوت وفنایی دیگه بازدیدکنندگان و مراجعه کنندگان به سایت رو تبدیل به خریدار و مشتری کنیم.

دیجیتال

توضیح موضوع اول از چارچوب این مقاله خارج بوده و در مباحث بعدی به اون میپردازیم و در این مقاله فقط به موضوع دوم یعنی تبدیل به مشتری می پردازیم.

ایمیل مارکتینگ روشیه که، امکان جلب اعتماد، علاقه و اطمینان کاربران و مخاطبان رو به ما میده تا در آخر بتونیم به فروش اجناس و خدمات خود به اونا بپردازیم.

ضرورت به کار گیری ایمیل مارکتینگ

طبق مباحث بازاریابی عصبی، خریداران و مشتریان هر کسب وکار یا سایتی به سه دسته تقسیم می شن:

    • اولین دسته آدمایی هستن که به اشتباه وارد کسب وکار و سایت ما می شن.
    • دومین دسته آدمایی هستن که قصد خرید فوری و آنی از اجناس و خدمات ما دارن، مانند کسائی که مثلا مبادرت به خرید یه کت وشلوار از اولین مرکز خرید واسه یه جشن عروسی آخر هفته می کنن.
    • عروسی

    • سومین دسته آدمایی هستن که قصد خرید فوری ندارن و فقط واسه دریافت و مقایسه قیمت و یا مقایسه محصول، وارد سایت ما می شن و برنامه ریزی خریدشون واسه روزا و ماه های آینده س. مانند کسائی که قصد خرید تلویزیون کیفیت بالا واسه منزل رو دارن، قاعدتا این افراد قبل از خرید از چندین فروشگاه استعلام قیمت گرفته و تحقیق کرده و در آخر با انتخاب بهترین گزینه مبادرت به خرید می کنن.
    • قیمت

نکته باحال در این تقسیم بندی اینه که تقریبا ۳۰ درصد خریداران ما رو مورد اول و دوم و ۷۰ درصد اونو مورد سوم تشکیل میدن.

پس باید کسب وکار خود رو طوری طراحی کنیم تا بتونیم بیشترین سرویس رو به ۷۰ درصد هدف در دسته سوم ارائه کنیم.

بهترین روش واسه فروش به دسته سوم و یا ۷۰ درصد، جمع آوری اطلاعات تماس اونا هستش تا پس از دریافت اطلاعات روی فعالیتای بازاریابی خود متمرکز شیم.

در مباحث دیجیتال مارکتینگ واسه تحقق این هدف، بهترین کار، جمع آوری ایمیل علاقه مندان به کسب وکار، خدمات و اجناس و در قدم بعدی انجام ایمیل مارکتینگ روی اونا هستش. چگونگی دریافت اطلاعات تماس و ایمیل این دسته از مخاطبان رو در بخشای بعدی مقالات به اشتراک می ذاریم.

در واقع در ایمیل مارکتینگ بعد از جمع آوری ایمیلای مخاطبین این فرصت رو داریم تا با فرستادن ایمیلایی به شکل متوالی، خودکار و در زمانای متفاوت بتونیم بطور آهسته و کم کم علاقه، اطمینان و اعتماد آدما به کسب وکارمون رو بیشتر کرده و در آخر دلیل خرید اونا از مجموعه خود شیم.