در کنفرانس WWDC که هفته آینده برگزار می شه، شرکت اپل می خواد از دگرگونیایی قابل توجه پرده برداره که بر چگونگی تعامل کاربران و پیشرفت دهندگان با فروشگاه رسمی اپلیکیشن این شرکت موسوم به "اپ استور" موثر هستن. طبق گفته های «فیل شیلر»، معاون ارشد واحد بازاریابی شرکت مورد بحث، این شرکت در تلاشه از راه  ارائه بازخورد در مورد تجربه کاربری اپا گرفته تا روند پیدا کردن اپلیکیشنای تازه رو به شکل جدی بهتر کنه. اما مهم ترین تغییر در اپ استور برمیگرده به تحولات در مدل تجاری اون، که اجازه میدن از این پس پیشرفت دهندگان واسه هر نوع اپلیکیشنی از کاربران حق اشتراک ماهیانه دریافت کنن.

بخاطر این سایت «ورج» در گزارشی آورده که درآمد حاصل از هر اپ به صورت ۷۰ به ۳۰ میان پیشرفت دهنده و جفت و جور کننده بستر عرضه محصول یا همون اپل تقسیم می شه، اما اگه اپلیکیشنی بتونه کاربران خود رو بیشتر از یکسال حفظ کنه -و از اونا حق اشتراک دریافت کنه- عوضش این دسته از کاربران ۸۵ درصد از درآمد رو تصرف کرده و مابقی، یعنی فقط ۱۵ درصد از سود حاصله به اهالی کوپرتینو تخصیص پیدا می کنه. شیلر در میان صحبتای خودش با روشنی اعلام داشته که ما حالا می خوایم این مدل رو در مورد همه دسته بندیای اجناس نرم افزاری، حتی بازیا هم اعمال کنیم.

این وسط و برابر چیزی که در سایت «LoopInsight» اومده، پیشرفت دهنده قادر میشه اندازه حق اشتراک دریافتی رو از بین ۲۰۰ گزینه مختلفی انتخاب کنه که در نظر گرفته شدن و ً این امکان واسه اش هست که رقم حق اشتراک واسه یه اپ رو براساس منطقه ای که کاربر در اون ساکنه سفارشی کنه.

با اینجور راه حلی شایدً خیلی از تولید کنندگان اپلیکیشن تشویق می شن به جای دریافت یه مبلغ کلی واسه ارائه اپ شون به سمت مدل جدید حرکت کرده و عوضشِ دریافت حق اشتراک ماهیانه روند پیشرفت رو تسریع کرده و مرتباً امکانات بیشتری رو به خدمات گیرندگان خود عرضه کنن. از طرف دیگه با کم شدن درآمدهای اپل به خاطر منفی شدن اندازه رشد فروش آیفون، این شرکت هم این فرصت رو پیدا کرده تا درآمدی ثابت رو از تعداد خیلی از کاربران فروشگاه نرم افزاری اش به دست بیاره و به این شکل کسریای خود رو تا حدی جبران کنه.

شیلر خاطر نشون ساخته که اپل واسه اولین بار می خواد وقتی کاربری موضوعی رو در فروشگاه اپلیکیشنای این برند جستجو می کنه در میان یافته های جستجو تبلیغاتی رو به نمایش درآورد. معاون ارشد واحد بازاریابی برند اول جهان، البته تاکید داره راه حلی رو در پیش گرفتن تا انصاف برقرار باشه و تبلیغات دلیل سرخوردگی پیشرفت دهندگان نگردند.

در مبحث روند بررسی اپا از طرف اپل و قرار گرفتن اونا روی اپ استور هم تلاش شده امور تسریع شه و از این به بعد بیشتر از نصف اپلیکیشنای درخواست کننده ورود به فروشگاه ظرف کمتر از ۲۴ ساعت بررسی می شن و ۹۰ درصد موارد باقی مونده هم به ۴۸ ساعت زمان جهت تائید یا رد صلاحیت عرضه نیاز دارن.

آقای شیلر در آخر سخنان خود از اتخاذ راهکارهایی تازه، واسه افزایش ترافیک فروشگاه اپلیکیشن برند اصلی خود سخن گفته، طبق چیزی که فیل شیلر اعلام کرده بناست تا از این پس وقتی کاربری در صفحه در رابطه به یه اپ یکم فشار بیشتری روی نمایشگر دیوایس وارد کرده و منوی حاصل از فناوری لمس سه بعدی ظاهر می شه در میان گزینه های این منو یه گزینه به اشتراک گذاری هم در اختیار داشته باشه و از راه اون بتونه اطلاعات و جزئیات یه اپ رو به همراه لینک دانلود اون در شبکه های جور واجور اجتماعی منتشر کنه. البته نگفته نمونه که ً این یکی از راهکارها هستش و موارد دیگری هم وجود دارن.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *