براساس تازه ترین قوانین واردات خودرو به کشورمون، خودروهایی با قیمت بیشتر از ۴۰ هزار دلار و حجم موتور بالاتر از ۲٫۵ لیتر اجازه ورود به خاک ایران رو ندارن و همین مسئله باعث شده تا اجناس شاخصی مثل ب ام و X3/ X4 و لکسوس NX دیگه شانسی واسه عرض اندام در بازار خودرو این بخش از کره خاکی پیدا نکنن.

اما در همین زمان قحط الرجال کراس اوورهای پریمیوم، DS پرچمدار خود یعنی مدل ۷ کراس بک رو چند ماه قبل رونمایی کرد و این مدل به لطف قیمت رقابتی تر (کمتر از ۴۰ هزار دلار) و مشکلات گمرکی کمتری که از پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربو اون ناشی می شه، حالا می تونه جای خالی خودروهای یاد شده در بازار کشور رو پر کنه.

ولی این تموم ماجرا نیس، فرانسویا تاکید دارن که با خلق برند پرمیوم (حد واسط برندای تولید انبوه مثل رنو و فولکس واگن و برندای لوکسی مثل رولزرویس و بنتلی) خود، میخوان سبک جدیدی رو در صنعت خودروسازی جهان معرفی کنن و این در حالیه که رقبای اصلی اونا، یعنی مرسدس بنز، ب ام و، آئودی و لکسوس، خود اسمای بسیار بزرگ در صنعت خودروسازی حساب می شه و رقابت با اونا واسه فرانسویا سخته.

در آخر هفته گذشته شرکت آرین موتور تابان به عنوان نماینده رسمی برند DS در ایران عزمشو جزم کرد تا با نمایش این خودرو در مرکز فرهنگی هنری DD CENTER در ایزد شهر مازندران، امکان آشنایی هرچه بیشتر با این محصول متفاوت رو واسه اصحاب رسانه جفت و جور آورد و پس از اونم برنامه عکاسی از این خودرو در جنگلای نور مازندران برگزار شد که اولین حضور رسمی این کراس اوور فرانسوی پس از تستای جاده ای قبل از عرضه، در محیطای غیر نمایشگاهی ایران هستش.

اما برگ برنده ساکنین سرزمین شعر و عشق واسه شکست دادن آلمانیای مغرور و پر جذبه چیه؟ به کار گیری ظریف کاری و ترکیب هرچه بیشتر هنر با صنعت خودروسازی به سبکی به طور کامل لوکس و فرانسوی!

نمونه این رو با نگاهی ریزبینانه به زیر و بم DS7 میشه خوب دید. لنز داخلی چراغای جلو مانند چند قطعه الماس در زمان روشن کردن دوران می کنن، ساختار جلوپنجره از اتصال هنرمندانه حروف DS بوجود اومده، نوار LED چراغای عقب به همین حروف ختم می شه، لوگو شرکت به شکل استادانه ای در پایه آینهای جانبی حکاکی شده و در فضای داخلی هم یه عالمه از هنرنماییا بوجود اومده تا DS7 نسبت به خودروهای حریف به طور کامل فرق داشته باشه.

مثلا میشه به به کار گیری چرم بسیار با کیفیت ناپا در فضای داخلی به همراه دوخت خاص اون (طرح بند ساعت روی صندلیا)، به کار گیری ساعت آنالوگ متحرک در میان داشبورد، به کار گیری سیستم صوتی فوق العاده با کیفیت از برند فرانسوی فوکال و طراحی واقعا متفاوت فضای داخلی خودرو اشاره کرد.

این در حالیه که برندای حریف بعضی وقتا به فدا کردن کیفیت داخلی در ازای مشخصات فنی متهم می شن و کمتر میشه اثری از اینجور ظرافتی رو اجناس تولید انبوه مرسدس بنز یا ب ام و دید.

یه عالمه از تکنولوژیای فنی و رفاهی

به کار گیری دو نمایشگر ۱۲ اینچی در فضای پشت آمپر و میونه داشبورد خوب نشون میده که DS با تکنولوژی ناشناس نیس، اما چیزی که حاصل دست فرانسویا رو نسبت به رقبا متفاوت می سازه اینه که در خودرویی مانند تسلا ترکیب نمایشگر اندازه بزرگ با داشبورد در بالاترین درجه بی سلیقگی انجام شده اما اینجا طراحان تموم تلاش خود رو به کار بسته ان تا ابعاد و ویژگیای این تکنولوژیا آسیبی به چشم نوازی کابین وارد نکنه.

به کار گیری تکنولوژی دوربین دید در شب، فنربندی فعال (مدلای اروپایی)، پارک خودکار، یه عالمه از رادارها و دوربینای کمکی، در کنار سیستمای ایمنی رانندگی باعث شده تا DS7 کمبودی از نظر تجهیزاتی ایمنی و رفاهی نداشته باشه، هرچند به دلیل محدودیتای بین المللی، هنوز امکان ارائه دوربین مخصوص اسکن جاده وصل به فنربندی فعال در بازار ایران جفت و جور نشده اما عوضش به گفته مدیران آرین موتور، DS7 لقب اولین خودرو عرضه شده در بازار ایران مجهز به سامانه مسیریابی فعال و رسمی منطبق بر نقشه های کشور رو یدک میکشه و از این نظر نسبت به رقبای خود مزیت داره.

مشخصات فنی و قیمت

مهندسان فرانسوی گروه پژو سیتروئن (هولدینگ مادر DS) تاکید دارن که پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۱۶۵ اسب بخاری، با شرایط بنزین و ویژگیای آب و هوایی گرم سیری کشورمون تطبیق پذیری کامل داره و از این رو در بازار ایران این پیشرانه در کنار گیربکس ۶ سرعته خودکار واسه ارسال نیرو به چرخای جلو DS7 انتخاب شده، اما در بازار جهانی مدل قوی تر بنزینی با گیربکس ۸ سرعته و نسخه هیبریدی هم عرضه می شه که مدل هیبریدی از شانس ورود به بازار ایران (در صورت حذف شدن شرط قیمتی ۴۰ هزار دلار) برخورداره.

با این حساب حالا DS7 در بازار ایران با دو سطح قیمتی ۴۵۲ و ۴۵۹ میلیون تومن به شکل شرایط پرداخت نقدی و اقساطی عرضه می شه که این قیمت گذاری با در نظر گرفتن اندازه فعلی ارز و قوانین وارداتی انجام شده و در صورت تغییر در هر کدوم از عوامل فوق میشه توقع داشت که قیمت DS7 هم دچار تغییر و تحولاتی شه.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *