شاید با آدمایی برخورده اید یا شنیدین که می گن، یه سایت با موضوع x بزنیم و شروع به کسب درآمد کنیم مثل سایت y.یا شاید خود شمام این جوری هستین؟

هر کار و کاسبی اینترنتی به طور کامل مثل کسب کار فیزیکیه.

اگه یه نمایشگاه اتومبیل در خیابون شهید بهشتی تهران درامد خوبی داره، دلیل نمی شه، نمایشگاه اتومبیلی که شما تاسیس می کنین هم فروش خوبی داشته باشه. نمایشگاه شما ظاهر خوبی داره؟ شما در اون محل معتبر هستین؟ بقیه محله ها شما رو می شناسن یا از کنار نمایشگاه شما گذر می کنن؟ نمایشگاه اتومبیل شما در جای رفت و اومد و مناسبی قرار داره؟ قیمت مناسبی دارین؟ طرز برخورد و صحبت شما با مشتری مناسب و دلنشین هست؟ شما ارتباطات اون نمایشگاه اتومبیل موفق رو دارا هستین؟

حالا درباره سایت:

فکر می کنین چون شما یه سایت مثل یه سایت مشابه و پر مشتری رقیبتان دارین، مثل اون کاسبی می کنین؟ اگه سایت شما در یافته های اولیه گوگل نشده باشه و بهینه سازی نشده باشه و یا هیچ گونه تبلیغی نکرده باشین، هیچکی شما رو نمی بینه که بخواد از شما خرید کنه یا به شما سفارش کار دهد.

در این حالت سایت شما مانند یه مغازه در پشت کوه س.هر چقدر هم سایت خوب و پر محتوا و با ظاهر و خدمات و اجناس با کیفیت و خاص و منحصر به فرد باشین، کی در پشت کوه شما رو می بینه و می شناسه که بخواد از خدمات و اجناس شما استفاده کنه؟ نباید خود رو به کاربران بشناسانید؟

هم اینکه فکر کردین که شما اگه همه این کارا رو انجام بدین و در برابر دید قرار گیرید، چه رقبایی دارین؟ اونا ساکت نشسته ان و منتظر ورود شما به بازار گرمشون هستن؟ بعد از ورود شما و موفقیتتون در اون بازار گرم، اونا کاری نمی کنن و دست روی دست می ذارن؟(منظوز زقابت منفی نیس حتما)

میدونید سایت پربازدید نیاز به سرعت و هاست قوی یا سرور اختصاصی داره؟ این هزینه ها رو در نظر گرفتین؟

میدونید، همیشه واسه حفظ رتبه خود در گوگل و زنده موندن تجارتتان در اینترنت (غیر از بحث سئو) همیشه باید هزینه کنین؟

به این فکر کردین که نگهداری یه سایت خوب، نیازمند نیروی انسانی، و هزینه های جانبی و همیشگیه؟

میدونید واسه جا انداختن خود، باید چندین برابر (گاه ها چند ده برابر) بیشتر از رقبای موجود و فعلی که قبلا خود رو جا انداختن تلاش و هزینه کنین؟

میدونید اصلا چیجوری باید فروش خود رو زیاد کنین؟ میدونید خیلی از روشای بازاریابی که تو ذهن شماس کوچیکترین اثری نداره؟

فکر می کنین چون اینترنتیه، ساده س! و هزینه نداره؟(شاید این تفکر ۵ سال پیش در ایران، در خیلی از بخشا (نه همه) درست بود.اما حالا اینجور نیس.)

میدونید همزمان با شما چندین شخص یا شرکت دیگه ، در حال آماده کردن خود هستن تا تجارت اینترنتی مشابه چیزی که در تو ذهن شماس، راه اندازی کنن؟

پس ساده نگریا رو کنار بذارین و قبل اینکه هزینه های خود رو هدر بدین و پولتون رو به افراد و شرکتهایی که با هزینه کم به شما قولای شیرین میدن صرف کنین، به فکر بازدید و جذب کاربر و مشتری و تحلیل بازار الکترونیک باشین.اگه ورود به بازار الکترونیک یه موضوع، مثلا، ۵۰ میلیون تومن سرمایه نیاز داشته باشه و شما ۴۵ میلیون تومن هزینه کنین شکست می خورین. هم اینکه شما باید بتونین تشخیص بدین  موضوعی که قصد ورود به بازار اونو دارین، چقدر سرمایه و هزینه مالی و وقتی و چقدر علم و تجربه نیاز داره و چقدر احتمال شکست هست.اگه خودتون نمی تونین، حتما با کارشناسان مشورت کنین.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *