سامانه های هوشمند درخواست خودرو آنلاین چند سالیه که در بین عموم جامعه جای خودشون رو باز کردن. این مدل از کار و کاسبی در مدت کوتاهی خیلی از جوانان کشور رو به فکر راه انداختن سامانه های مشابه انداخته است‏؛ البته بیشتر اونا شکست خورده و تعداد کمی تونستن به برنده های مهم این میدون تبدیل شن. با وجود شرکتای محبوب و فعال در سطح کشور شاید کمی عجیب به نظر برسه که شرکتی تازه وارد قدم اینجوری بزاره ولی عوامل اپلیکیشن تاکسی آنلاین «دینگ» باور دیگری دارن و تازگیا از برنامه خود به صورت رسمی رونمایی کردن.

مراسم رونمایی از اپلیکیشن درخواست خودرو دینگ در هتل اسپیناس پالاس با حضور عوامل و دست اندرکاران این برنامه و چند نفراز ورزشکاران و هنرپیشگان کشور برگزار شد. در این اتفاق واسه اولین بار دینگ به صورت رسمی معرفی و کارکردهای اون به وسیله مدیرعامل شرکت توضیح داده شد.

دینگ سه سرویس در اختیار، زمان بندی و اشتراک خودرو رو در کنار سرویسای عادی خود معرفی کرده

«امیرمظفر منشوریان»، مدیرعامل دینگ عقیده داره که این سامانه «حساب همه چیز رو کرده و به تموم مسائل دور و بر بخش تاکسی آنلاین فکر کرده.» اون دینگ رو کامل کننده نواقص و مشکلات فعلی تاکسیای آنلاین می دونه و خبر از پر کردن چاله ها و ایرادات بعضی وقتاَ آزاردهنده این برنامه ها میده:

«دینگ قصد ارائه سرویسای جدیدی رو در کنار سرویسای عادی این روزا داره، واقعا جدا از مواردی چون تاکسی لوکس، عادی و بانوان ما چند گزینه جدید رو وارد این بخش کردیم که از دست دادن اونا رو به طور کامل حس می کردیم. سرویس دُنگی که انگار همون اشتراک تاکسی آنلاین هستش (Carpooling) و سرویس «دینگ در اختیار» که اتومبیل و راننده با احتساب هزینه هر ساعت و نه فاصله در اختیار فرد قرار می گیره و هم اینکه امکان انتخاب زمان بندی در بیست و چاری واسه گرفتن تاکسی آنلاین از جمله این موارد نو میشه.»

قراره تا هزینه استهلاک خودروها به رانندگان هم پرداخت شه

در سامانه دینگ واسه رانندگان نام «میزبان» انتخاب شده و به گفته مدیرعامل این شرکت، احترام دوبرابر و حق و حقوق اونا به طور کامل رعایت می شه، منشوریان خبر از پرداخت هزینه استهلاک خودرو (مواردی چون هزینه تعویض دینام، تسمه موتور، روغن موتور و لاستیک و…) در صورت رسیدن به سقفی خاص به رانندگان این سامانه میده و روی پشتیبانی از اونا تاکید خاصی می کنه.

مسئولان دینگ ادعا می کنن واسه پر کردن چاله های سرویسای تاکسی آنلاین پا پیش گذاشته ان

مدیرعامل این سامانه هوشمند درخواست خودرو در گفتگوی خود با سایت ما از عمر یه ساله این شرکت میگه که با تحقیقات، تحقیق آماری و تفکر همراه بوده و در آبان امسال به مرحله آزمایشی خود رسیده. منشوریان باور داره در طول هفته آینده تهران موج جدیدی از ورود خودروهای دینگ به بازار رو تجربه می کنه:

«اولویت ما الان فعلا کلانشهر تهرانه ولی به زودی وارد شهرهای دیگه کشور هم میشیم. ما نزدیک به شش ماه از کاربران نظرسنجی و سوال کردیم و با علم داشتن رقبای قوی شروع به فعالیت کردیم، شکستای بسیاری در این بخش داشتیم ولی دینگ به سرنوشت اونا دچار نمیشه چون که با فکر و با قدرت و سرمایه کافی پا پیش گذاشته ایم.»

اونم اینکه درباره کیف پول اعتباری دینگ و چگونگی دریافت خدمات تخفیفی و… تازه ای که اونا در سیستم خود واسه کاربران جفت و جور کردن این جور توضیح میده:

«در بخش تخفیفا ما با فروشگاه ها و مراکز خدماتی قرار داد داریم که کاربر در صورت استفاده و مراجعه به اونا، بعد از خرید خود و پرداخت تموم و کمال عامل خود، درصدی از هزینه فاکتورش رو به عنوان اعتبار کیف پول دینگ جایزه می گیره. در کنار این موضوع با معرفی هر مسافر به سرویس، تا وقتی که اون شخص از سرویس استفاده کنه به ازای هر سفر اون درصدی به عنوان جایزه به حساب کاربری شما اعطا می شه»

با خرید از بعضی فروشگاه های طرف قرارداد با دینگ کاربران می توااند از تخفیف در سفرها استفاده کنن

منشوریان در گفتگو با سایت ما درباره وجود دولتی یا خصوصی و مقدار سرمایه این شرکت فعلا اعلام نظری نمی کنه و اخبار دقیق تر رو در این مورد به روزای آینده میندازه. اون در ادامه بازم به نقش و اهمیت رانندگان تاکید می کنه و از اقدامات خودشون واسه حل مشکلات اونا میگه:

«مثلا واسه حل مشکل بیمه این عزیزان تیمی رو تشکیل شده از وکیل و کارشناسان بیمه و مالیاتی تشکیل دادیم که به مدت چندین ماه دور و بر تحقق این تحقیق کنن. اما بدیش اینه قوانین ناقص کار و کاسبیا در کشور و نبود آشنایی بعضی مسئولین با این بخش مشکلات زیادی رو تراشیده که فعلا این کار رو غیر ممکن می کنه اما تلاشمون اینه که در اولین فرصت پیشرو این حرکت در کشور باشیم.»

هادی ساعی و تعداد دیگری از ورشکاران نام آور و مدال آور المپیک کشورمون هم در مراسم حضور داشتن

سرویس دنگی تا قبل از نوروز شروع به کار می کنه

مدیرعامل دینگ خبر از فعالیت سرویس دُنگی تا قبل از شروع سال جدید میده و درباره امکان شکست و یا اقبال اون نظر خود رو این جوری بیان می کنه:

«سرویسای اشتراک تاکسی زیادی تا کنون به بازار اومده که شکست خورده ان، دلیل شکست این سرویسا به کار گیری الگوریتم نادرست و غلطه. ما تقریبا به طور قطع به یه سیستم و الگوریتم جدید و درست درباره این موضوع رسیدیم و هم اینکه تلاش در فرهنگسازی موضوع درخواست خودرو به صورت اشتراکی داریم تا این کار بین مردم جا بیفته. سرویسای اینجور یکی از بهترین راه حلا واسه حل مشکل آلودگی هوای کلانشهرهاست که بدیش اینه در کشور ما تا کنون به درستی اجرا نشده»

ایشون هم اینکه به تعبیر خودش از نبود اعمال محدودیت و قدرت طلبی اپلیکیشن دینگ واسه رانندگان خبر میده: «ما مثل بعضی شرکتا هیچ گونه محدودیتی واسه فعالیت رانندگانمان به طور صرف در سامانه خودمون نداریم.» اون از پنلای مخصوص شرکتا در دینگ هم صحبت به میان می آورد که توانایی درخواست چندین خودرو همزمان با هم و ویژگیای دیگری رو هم داراس.

دینگ در کنار معرفی سرویسای جدید خود، مارکتینگ متفاوتی رو نسبت به رقبای خود در پیش گرفته و از چهره های مطرح و مردمی هم واسه تبلیغات خود استفاده می کنه

تاکسی آنلاین دینگ کمی دیر به این میدون وارد شده و رقبای داخلی قدر مثل اسنپ و تپ سی و حتی شرکتای بین المللی فعال در ایران مثل ماکسیم رو پیش روی خود داره. به کار گیری فوت وفن اینفلوئنسر مارکتینگ (به کار گیری چهره های شاخص و محبوب در تبلیغات خود) واسه اولین باره که در این سرویسا دیده می شه و دینگ واسه معرفی خود جدا از عواملی چون پشتیبانی رانندگان و همکاری با شرکتای جور واجور واسه ارائه تخفیف و… از این مورد هم استفاده کرده. بعضی از گزینه های تقریبا جدید دینگ مثل دٌنگی و زمان بندی قبلا به وسیله اسنپ و یا ماکسیم فعال یا معرفی شدن و باید دید که دینگ می تونه زودتر گوی این سرویسا رو از اون خود کنه یا خیر.

سامانه هوشمند دینگ واسه هر دو سیستم عامل اندروید و IOS عرضه شده و به گفته دست اندرکاران اون به زودی تماشاگر حضور قابل لمس تر ناوگان رانندگان اون در سطح خیابونای پایتخت هستیم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *