منتشر شده به وسیله لاوین قریشی در

موضوعات

  • آموزش روش هدف دار بازاریابی

برچسبا

  • مدیریت پروژه

سرفصلای مقاله

 

  • چه سوالاتی قبل از استفاده نرم افزار مدیریت پروژه باید جواب بدیم؟
  • بهترین نرم افزار مدیریت پروژه رایگان در سال ۲۰۱۸ کدامه؟
  • ترلو Trello
  • آسانا Asana
  • پی گیر Peygir
  • تسکولو Taskulu
  • گانت پروجکت Gantt Project

 

بهترین نرم افزار مدیریت پروژه رایگان در سال ۲۰۱۸

۴٫۷ (۹۳٫۳۳%) ۳ votes

مطمئنا با نرم افزار مدیریت پروژه (Project Management Software) آشنا هستین، به طور خلاصه این نرم افزار واسه برنامه ریزی پروژه، پیشبرد پروسه ها، تعیین مسئولیتای هر بخش از پروژه و… به کار میره. به صورت کلی میشه گفت نرم افزارهای مدیریت پروژه یا همون برنامه های Project Management به صورت مخفف PM توانایی مدیریت بخشای جور واجور پروژه رو به شما میدن.

برنامه ریزی

چه سوالاتی قبل از استفاده نرم افزار مدیریت پروژه باید جواب بدیم؟

راه حل و کارکردهای نرم افزار مدیریت پروژه به طور قطع جزو ابزاری حساب می شن که، جدا از ارزش سازمانی شناخته شده خود، می تونن کار و کاسبی شما رو به طور حرفه ای پیشرفت بدن.

راه حل

  • خرید سیستم مدیریت پروژه شناخته شده و مشهور واسه یه شرکت کوچیک یا متوسط سرمایه گذاری منطقی حساب می شه؟
  • سرمایه گذاری

واسه کار و کاسبی های کوچیک و متوسط خرید سیستمای مدیریت پروژه شناخته شده در اول کار پیشنهاد نمی شه بلکه پیشنهاد می شه اول با نرم افزارهای مدیریت پروژه آشنا شن و بعد از استفاده کاربردی از اونا با افزایش تعداد پروژه ها سرمایه گذاری لازم رو واسه خرید سیستمای مدیریت پروژه در نظر بگیرن.
از دلایل سرمایه گذاری واسه خرید نرم افزارهای مدیریت پروژه که گامی هوشمندانه واسه شرکتای کوچیک حساب می شه، اینه که به کار گیری اونا واسه این کسب و کارا واقعا منتهی به کاهش اشتباهات، مشکلات مربوط به پروژه های سازمان و هزینه ها می شن. اینم بگیم که در شرکتای بزرگ مانند کارخانجات، صنایع فولاد، دارویی، نفت و پتروشیمی و … به کار گیری نرم افزار erp می تونه یه گزینه مناسب باشه.

مشکلات

نرم افزار مدیریت پروژه رایگان می تونه فعالیتای گسترده رو واسه شما مدیریت کنن؟
پس از استفاده و موشکافی نرم افزارهای پروژه رایگان متفاوت با جربزه می تونیم بگیم، بعضی از نرم افزارهای مدیریت پروژه رایگان وجود دارن که می تونن واسه مدیریت و اجرایی شدن پروژه ها امکانات رایگان رو در اختیار مخاطبان بذارن. برنامه های PM رایگان دیگه به صورت اون صفحات اکسلی که تو ذهن داشته و داریم، نیستن. بلکه، به طور کامل از ان رو به اون رو شده و به سیستمای آنلاین قوی همکاری تبدیل شدن که پیشرفت اونا به آسونی واسه همه قابل فهم و رویته. در سیستمای مدیریت پروژه و برنامه های PM امکانات بسیاری هست که قادر به ذخیره داده های مهم، ردگیری زمان و هزینه، کمک به ایجاد محتوای مربوط به پروژه و البته هدایت کاربران به سطحی جدید از بودجه بندی هوشمندانه، هستن.

موشکافی

بهترین نرم افزار مدیریت پروژه رایگان در سال ۲۰۱۸ کدامه؟

نرم افزار مدیریت پروژه رایگان واسه انجام فعالیتای آنلاین کسب و کارا جهت مدیریت پروژه ها و هماهنگی بهتر و موثر بین اعضا قابل استفاده هستن. در زیر نمونه هایی از پرکاربردترین نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین رایگان رو در سال ۲۰۱۸ معرفی میکنیم :

  • ترلو Trello
  • آسانا Asana
  • پی گیر Peygir
  • تسکولو Taskulu
  • گانت پروجکت Gantt Project

ترلو Trello

نرم افزار مدیریت پروژه ترلو Trello در سال ۲۰۱۱ به وسیله شرکت فاگ کریک ساخته شد که بخش اصلی خدمات و امکانات اون به جز بخش Trello Business classرایگانه. ترلو یه نرم افزار تحت وبه و به دلیلی پشتیبانی کامل زبون فارسی، و محیط ساده و قابل فهم، یکی از نرم افزارهای مدیریت پروژه رایگان محبوب و پرکاربرد در بین ایرانیاس که از اون در سطح بزرگی، واسه اجرایی کردن پروژه ها، استفاده میشه. ترلو به صورت اپلیکیشن موبایل و تبلت واسه همه سیستم عاملا طراحی شده.

موبایل

پایه کار، Trello
نرم افزار مدیریت پروژه ترلو از سه بخش Board، List ، Card تشکیل شده.
Board
بستر مدیریت پروژه ها که هدف اصلی و کلی شماس بورد اسمشه، بورد در واقع همون تخته وایت برد شماس اما به شکل دیجیتال و تحت وب. از ویژگیای روشن بورد پویا بودن آنست به این معنا که توانایی گسترش و تغییر رو در تموم بخشای مدیریت پروژه دارا هستش.

List
بخشای ترلو به صورت زیرمجموعه ای هستن و هر بخش تکمیل کننده بخشای دیگه س، لیستا بخشی از بورد هستن که شما می تونین واسه مدیریت و اجرایی کردن پروژه های کوچیک و بزرگ کلیه وظایف خود رو در اونا ثبت و طبقه بندی کنین.
Card
کارتا تکمیل کننده بخش لیست در ترلو هستن در کارتا وظایف هر کدوم از اعضای تیم ثبت می شه، کارتا از توانایی جابجایی بین لیستا بهره مند هستن.
با ترلو می تونین مراحل انجام پروژه رو در سه بخش Todo، Doing، Done تقسیم و برنامه ریزی کرده و به انجام پروژه نظم خاصی بدین. Todo شامل همه مراحل پروژه س که قصد انجام اون رو دارین، Doing شامل بخشایی از پروژه یا وظایف اعضای تیمه که در مراحل انجام قرار دارن.
Done هم کلیه بخشا و وظایفی از پروژه رو شامل می شه که به پایان رسیده.
Trello Business Class :
ترلو یه نرم افزار مدیریت پروژه قوی با سطح امنیت بالا هستش اما یکی از امکانات جدید ترلو که به قدرت امنیت ترلو اضافه کرده Trello Business Classه. به کار گیری این بخش رایگان نیس و هر کدوم از اعضای تیم باید به صورت ماهانه اشتراکی رو بخرند.
از مهمترین ویژگیای این بخش علاوه بر امنیت بالا در حفظ و نگهداری اطلاعات پروژه ها میشه به دسترسی مدیر پروژه به تموم مراحل اجرایی به وسیله اعضای تیم، پشتیبانی ودر اولویت گذاشتن مشتریان از راه دریافت ایمیل، محدود کردن دسترسی اعضا از راه ایمیل،و اضافه کردن اعضا از راه Google Apps …. اشاره کرد.
امتیازات ترلو

  • ترلو یه نرم افزار منعطف، سریع و در عین حال ساده، واسه مدیریت پروژه های شرکت، هستش. با به کار گیری ترلو می تونین آماری دقیق و شفاف از کلی ترین تا جزئی ترین بخشای انجام پروژه رو آماده و بایگانی کنین.
  • از دیگر ویژگیای ترلو مدیریت زمونه. وقتی که انجام پروژه ای رو شروع می کنین به صورت خودکار زمان ثبت شده، مدت زمان گذشته، زمان باقی مونده که واسه پایان بخشای جور واجور پروژه لازمه رو به شما یادآوری می کنه.
  • عضویت در بوردهای ترلو حد نداره، واسه طرح مسائل مهم میان تیم پروژه می تونین تموم افراد مدنظرتان رو به بورد ترلو اضافه کنین و به بحث و رد و بدل کردن نظر در جهت مدیریت و اجرایی کردن پروژه بپردازید.

آسانا Asana

یکی دیگه از نرم افزارهای مدیریت پروژه تحت وب نرم افزار Asana  است، این نرم افزار در سال ۲۰۰۸ به بازار اومد و میشه اون رو به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه واسه تیمای IT معرفی کرد. نسخه معمولی و پایه این نرم افزار به طور کامل مجانیه، اما به کار گیری نسخه کلود از راه خرید اشتراک ماهانه یا هرساله ممکنه.
این نرم افزار روی همه سیستم عاملای موبایل قابل استفاده س و به پنج زبون انگلیسی، فرانسوی، پرتغالی، آلمانی و اسپانیایی منتشر شده.
هدف آسانا توانا ساختن کسب وکارها واسه پیشبرد اهداف به صورت برنامه ریزی شده در جهت رشد و پیشرفت بشریته.
با Asana هر تیم می تونه یه فضای کاری بسازه. فضاهای کاری شامل پروژه ها و پروژه ها شامل وظایفه. در هر فضا، کاربران می تونن یادداشتا، نظرات، پیوستا و برچسبا رو اضافه کنن. کاربران می تونن پروژه ها و وظایف رو دنبال کنن، و وقتی که وضعیت یه پروژه یا کار تغییر می کنه، به کلیه به روزرسانیا در مراحل جور واجور پروژه دسترسی داشته باشن.
در این مقاله چند مورد از کاربردی ترین شکل های جور واجور نرم افزار مدیریت پروژه رایگان معرفی شدن، به کار گیری این نرم افزارها دلیل می شه در زمان و هزینه های کار و کاسبی خود صرفه جویی کنین. کار کردن با نرم افزارهای مدیریت پروژه گفته شده در بالا اصلا روند سختی نداره، از همین امروز شروع کنین.

پی گیر Peygir

پی گیر Peygir یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه آنلاین ایرونی ست که فعالیت خود رو از سال ۱۳۹۳، هم جهت با خدمت رسانی به کسب وکارها شروع کرده. با پی گیر می تونید مجموعه ی مختلفی از فعالیت ها رو براساس تخصص به افراد تیم تون بسپارین، از زمان صرف شده در هر کار با جزئیات کامل اون خبردار شین و اون رو مدیریت کنین.
در مقایسه با بقیه نرم افزارهای مدیریت پروژه ی ایرونی، پی گیر امکانات کامل تری رو در اختیار کاربران قرار می دهد. از انعطاف زیادی برخورداره و به شما اجازه می دهد که بتونین کلیه پروسه های کار و کاسبی تون رو در اون پیاده سازی کنین. علاوه بر این، محیط کاربری اون واسه تموم فارسی زبانان به طور کامل کاربرپسنده. در این نرم افزار از لحظه ی شروع به کار، تقویم فارسی (جلالی) واسه کاربران قابل استفاده س.
پی گیر همیشه با در نظر گرفتن نیاز کاربران در حال پیشرفت و افزایش کاراییه و به صورت دائمی افزونه هایی ارائه می دهد که امکانات بیشتری رو واسه کاربران جفت و جور می کنه، از این رو می توان گفت به دنبال گیر، نقطه ی توقفی وجود نداره و هیچ کاری غیرممکن نیس.
نسخه جدید پی گیر در بهمن ماه ۹۶ منتشر شد که در این نسخه واسط کاربری بهبود قابل توجهی یافت. در این نسخه افزونه هایی براساس نیاز کاربران ارائه شد :

  • سامانه اطلاع رسانی پیامکی
  • سامانه رابطه ایمیلی
  • مدیریت حضور و غیاب
  • مدیریت اسناد
  • رابطه با پیام رسان تلگرام

در اسفند ۹۶ پی گیر نسخه ۳ رو عرضه کرد که در ادامه به مهمترین امتیازات اون می پردازیم :
واسط کاربری : یکی از تغییرات مهم پی گیر در نسخه ۳، واسط کاربری اون هستش که در سطح زیادی کارایی اون بهتر شد. از مهمترین ویژگی های واسط کاربری در این نسخه علاوه بر حفظ کاربردپذیری، سادگی، حذف زوائد و طراحی تخته
افزونه ها :
از افزونه های جدیدی که در نسخه ۳ به پی گیر اضافه شد و کار با اون رو آسون تر و باحال تر می کنه، افزونه «تخته چابک» است. افزونه تخته چابک، محیطی متناسب با مدل های چابک مدیریت پروژه (Agile Method) در اختیار کاربران قرار می دهد.
بقیه افزونه ها
آگاه سازی پیامکی: ارسال آگاه سازی های سامانه پی گیر از راه اس ام اس (SMS Notification)
آگاه سازی تلگرامی: ارسال آگاه سازی های سامانه پی گیر از راه تلگرام (Telegram Notification)
مدیریت پیشرفته اسناد :
این افزونه واسه مدیریت بهتر اسناد و فایل هاییه که روی پی گیر بارگذاری میشه. از جمله توانایی های این افزونه ساختار درختی اسناد در هر پروژه، امکان نسخه بندی اسناد، ثبت گذشته نسخه ها، امکان قفل اسناد، سطل زباله قابل بازیافت، و….
خدمات پی گیر
خدمات نرم افزار مدیریت پروژه پی گیر براساس سطح شرکت و سازمان در دو دسته جور واجور ابری و محلی ارائه میشه که هر کدوم از این دسته های امتیازات خاص خود رو دارن.
خدمات رایگان : 
به کار گیری پی گیر به صورت تکی یا واسه تیم های کمتر از سه نفر مجانیه.
بسته های ابری :
با به کار گیری بسته های ابری پی گیر، اطلاعات شما در فضای ابری و روی زیر ساختی امن ذخیره سازی می شه و هر زمان به اینترنت دسترسی داشته باشین، رسیدن به اطلاعات از راه پی گیر امکان پذیر میشه. فرقی نمی کنه که شما می خواهید از چه بسته ای استفاده کنین؛ در هر کدوم از سطوح، به کار گیری این نرم افزار به مدت ۳۰ روز رایگان میشه.
بسته های محلی :
اگه از اون دسته از آدمایی هستین که خیلی نسبت به حفظ و نگهداری اطلاعات در پیش خود حساس هستین و با ذخیره سازی ابری میونه ی خوبی ندارین، می تونید با کمی هزینه ی بیشتر، از بسته های محلی پی گیر استفاده کنین و اطلاعات خود رو روی زیرساخت شخصی خودتون نگهداری کنین.

تسکولو Taskulu

در پاییز ۹۲ نرم افزار تحت وب ایرونی تسکولو Taskulu فعالیت خود رو شروع کرد، Taskulu از دو واژه Task به معنی کار یا وظیفه و kulu در اصل واژه ای سر گرفته از زبون آفریقایی با نوشته zuluه به معنی بزرگ و بزرگه در اصل تسکولو به معنی کار بزرگه. در پاییز ۹۳ اولین نسخه این نرم افزار با زبون انگلیسی و با هدف بازارهای بین المللی منتشر شد. این نرم افزار زبانای انگلیسی و اسپانیایی رو همراه با تقویم جلالی پشتیبانی میکنه. تسکولو به صورت اپلیکیشن برروی همه سیستم عاملای موبایل قابل استفاده س.
در اجرای یه پروژه با به کار گیری Taskuluمیشه خیلی راحت فهرست وظایف ایجاد و اونا رو مدیریت کرد و در سه بخش Todo ،Doing ،Done قرار داد. وجود این مراحل، پیگیری وضعیت انجام فعالیتا به وسیله اعضای تیم رو سریع تر و آسون تر کرده و از دوباره کاری در مراحل اجرایی پروژه جلوگیری می کنه. کلا تسکولو به عنوان یه نرم افزار مدیریت پروژه موثر با توانایی رابطه تیمی گامی مهم واسه انجام و مدیریت پروژه های شرکت شماس.

با تسکولو می تونین لحظه به لحظه با اعضای تیم رابطه برقرار کنین و وقتی که صرف انجام پروژه می شه رو ثبت و براساس اون گزارشای کاری دقیقی واسه خود جفت و جور کنین.
از دیگر قابلیتای تسکولو ملحق شد کردن و به اشتراک گذاری فایلای کاری لازم واسه اجرای پروژه بین اعضای تیم، ثبت دیدگاه، و منشن کردن اعضای و گفتگوهای گروهی و خصوصیه.
به کار گیری تسکولو و عضویت در اون اول واسه کلیه کسب و کارا رایگان و بعد از یه مدت به کار گیری اون واسه سطوح جور واجور دسترسی نیازمند پرداخت هزینه س.
امروزه سطوح مختلفی واسه به کار گیری نرم افزار مدیریت پروژه تسکولو در نظر گرفته شده که سطح پایه اون واسه کار و کاسبی های نوپا و کوچیک که دارای ۱۰کاربر یا کمتر هستن به طور کامل مجانیه.
سطوح تجاری، حرفه ای و اختصاصی تسکولو که به کار گیری اون نیازمند پرداخت هزینه به دو صورت ماهانه و سالانه س براساس نوع نیاز سازمانا مشخص شده.

گانت پروجکت Gantt Project

یه نرم افزار مدیریت پروژه رایگانه که یکی از دلایل انتخاب اون ۵ زبانه بودن این برنامه س.
Gantt Project یه برنامه دسکتاپ واسه کاربران ویندوز، osx و لینوکسه که به صورت رایگان قابل دانلوده. این نرم افزار با پیروی از مثال پروژه MS، با ایده اصلی جفت و جور آوردن تخصیص منابع برابر و توانایی گانت واسه کاربران کار و کاسبی های بر اساس بودجه، طراحی شده. هم اینکه با ایجاد امکان سازماندهی کار به روش شخصی، وارد کردن تعداد زیادی داده و خروجی گرفتن از اونا، یا به کار گیری هر قالب پلتفرم رایگان واسه صرفه جویی در زمان، تونسته انتظارات گروه­های بزرگ و غیر در رابطه رو جواب دهد.
توانایی اصلی این سیستم، بیشتر به دلیل جدول بندی اون هستش، با این راه و روش که کاربران رو قادر سازه کار رو در ساختارتفکیک شده مورد نظر سازماندهی کنن، و وظایف و فعالیتا و راه حل مطلوب اون­ها رو به همون صورت که در زمان کار با خدمات پروژه MS انجام می دادن، بسازن. روش کارکرد هم تقریبا مشابهه،که بدین معناست که کاربران می تونن وظایف رو اولویت بندی، هزینه­ها راپیگیری، یادداشت ورداری و هم اینکه قالبها رو با موضوعات سفارشی، شخصی سازی کنن. گانت پراجکت هم اینکه امکان جداسازی و اجرای جداگونه وظایف رو جفت و جور می کنه و خطوط اصلی رو ترسیم می کنن که در اون میشه رسیدن به هدف رو در هر کدوم از  طرحا  مقایسه کرد.

 
 



یکی از بزرگترین امتیازات نمودارهای گانت چارت توانایی مجسم کردن راحت پروژه س. واسه یه پروژه بزرگ کاری میشه از نمودار گانت چارت واسه تجسم حالت کلی پروژه استفاده کرد.
مخاطب گانت پراجکت چه کسیه ؟
گروه های جور واجور (ازجمله گروه های بین المللی) که در جستجوی مدیریت پروژه های نیمه تجاری، با ویژگیهای پروژه MS، هستن.
چه امکاناتی به صورت رایگان در دسترس هستن؟ گانت پراجکت یه برنامه به طور کامل مجانیه که هیچ طرح سازمانی رو به کاربران تجاری عرضه نمی کنه. از سایت رسمی اون­ها واسه دانلود این برنامه می تونین بازدید کنین، می بینید که همه قابلیتها واسه استفاده، در دسترس هستن.

Share

لاوین قریشی

علاقه زیادی به مباحث جامعه شناسی دارم و همیشه تلاش می کنم در این میدون به روز باشم . با ورود به مجموعه Belovedmarketing دائم در تلاش واسه یادگیری، بهتر شدن و پیشرفت کردن هستم.
کتاب، موسیقی و فیلم دوستان همیشگی من هستن.

مطالب در رابطه

 

فروردین ۲۷, ۱۳۹۸

روانشناسی رنگا در بازاریابی(اینفوگرافیک)

روانشناسی


 

فروردین ۲۰, ۱۳۹۸

مدلای رفتار مصرف کننده چیه؟۱۰مدل رفتار مصرف کننده


 

بهمن ۲۷, ۱۳۹۷

اصول بازاریابی چیه؟ (مفاهیم و اصول اولیه)


 

بهمن ۲۴, ۱۳۹۷

بازاریابی پیام رسانی چیه؟ و کاربرده های اون در بازاریابی


۶ Comments

  1. آذر ۶, ۱۳۹۶ در ۹:۵۶ ق.ظ

    درود
    ممنون از موارد مطرح شده تون

    جواب
  2. اسفند ۶, ۱۳۹۶ در ۰:۴۸ ق.ظ

    سپاسگذارم

    جواب
  3. اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۷ در ۳:۴۶ ق.ظ

    مرسی از پست خوبتون

    جواب
  4. خرداد ۱۹, ۱۳۹۷ در ۳:۳۹ ب.ظ

    سپاس از مطالب و مقایسه خوبتون

    جواب
  5. آبان ۷, ۱۳۹۷ در ۹:۴۶ ق.ظ

    با سلام و خسته نباشین
    در رابطه با نرم افزارهای مدیریت پروژه نرم افزاری هست که بشه در شبکه داخلی شرکت استفاده کرد و احتیاجی به اینترنت نباشه؟
    شرکت ما به دلایل مسائل امنیتی دسترسی اینترنت سیستما رو قطع کرده به خاطر همین نرم افزارهایی که به شکل اینترنت کار میکنن کاربردی واسه شرکت نداره.
    در صورت امکان نرم افزاری که بشه در شبکه داخلی LAN از ان استفاده کرد معرفی کنین؟ ایا نرم افزار مورد نظر مجانیه؟

    جواب
    • آبان ۲۲, ۱۳۹۷ در ۳:۱۴ ب.ظ

      تا اونجا که بنده اطلاع دارم، پی گیر نسخه محلی (بدون نیاز به اینترنت) رو هم داره

      جواب

دیدگاهتون رو بنویسین لغو جواب

نشانی ایمیل شما منتشر نمیشه. بخش های موردنیاز علامت گذاری شده ان *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب سایت

ذخیره نام، ایمیل و سایت من در مرورگر واسه وقتی که دوباره دیدگاهی می نویسم.

لطفا جواب رو به عدد انگلیسی وارد کنین:

۱ × یه =