در این بخش از مجموعه مقالات  ، اطلاعاتی رو در مورد الکسا و تاثیر اون بر  به شما میدیم.در تعریفی کلی، در دنیای اینترنت، الکسا رو اینطور معرفی کردن:

شرکت الکسا اینترنت، واقع در کالیفرنیا و از شرکتای زیر مجموعۀ شرکت بزرگ آمازون هستش که وظیفه اش ارائۀ سرویسی با عنوان اطلاعات ترافیک وب عنوان شده.

ما در این جستار، به بررسی قسمتایی از الکسا به خصوص تولبار الکسا می‏پردازیم.

  1. اعتبار ترافیک الکسا: می تونین ببینین که یه سایت چقدر معروف و روش زوم شده.
  2. پیوندهای مربوطه: نزدیک ترین سایتی که مربوط به اون چیزی که در حال دیدن هستین رو به شما معرفی می‏کنه.
  3. راه برگشت: می تونین چگونگی یه سایت رو در گذشته ببینین.
  4. تحلیل جستجو: امکان این رو دارین که ببینین چه عباراتی، در یافته های جستجوها به سایت شما ترافیک می‏فرستند.

 

کاربران و به خصوص وبمسترانی که این تولبار رو روی مرورگر خود نصب کنن، از این ۴ دسته و بقیه امکانات خوب الکسا به رایگان بهره میبرن.

خیلی از کاربران از نصب هرگونه تولباری روی مرورگرهایشان دوری می‏کنن. چراکه تولبارهای بسیار زیادی فقط واسه تبلیغات روی مرورگرها نصب می‏شن، بسیار آزاردهنده و بعضی وقتا داغون کننده هستن. حتی همین تولبار الکسا با اعتباری که کسب کرده تا سال ۲۰۰۵ تنها ۱۰ میلیون بار دانلود شده. هم اینکه این تولبار به وسیله سپر مدافع شرکت مایکروسافت واسه اینترنت اکسپلورر نسخۀ ۷، به عنوان مالور، نشونه گذاری شد.

با همۀ این اوصاف، تولبار الکسا در حیطۀ کاری خود به عنوان خالق امتیاز دهی و شماره بندی وبسایتای دنیا براساس دسته بندی جورواجور شناخته و خوب استفاده می شه. تولباری که در کمک کردن به سئو ، موتورهای جستجو و بهینه سازی سایت نقشی اساسی اجرا کرده و بازم به این نقش به صورت پررنگ و بی حریف ادامه میده.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *